معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از آغاز ساخت ایستگاه راه‌آهن شهرکرد خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۶۰۴۸
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حمید ربیعی گفت: ایستگاه شهرکرد در منطقه رحمتیه در مجاورت ایستگاه دانشگاه آزاد اسلامی جانمایی شده و با توجه به قرارداد پیمانکار که دو ساله است، پیش‌بینی می‌شود با تأمین اعتبار مناسب تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل شود.

وی افزود: راه‌آهن مبارکه به سفیددشت - شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر دارای 2 ایستگاه در چهارمحال و بختیاری است که ایستگاه سفیددشت پیش از این وارد مرحله اجرا شده و حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساخت ایستگاه شهرکرد هم به با عملیات خاکبرداری وارد مرحله اجرا شد.

ربیعی تسریع در روند پیشرفت اجرای طرح راه‌آهن چهارمحال و بختیاری را نیازمند اختصاص اعتبار به موقع و مناسب دانست و گفت: این طرح در سالجاری ۳۲۵ میلیارد تومان اعتبار دارد که ۲۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که بخش عمده آن به صورت نقدی است، اما از آنجاکه تخصیص اعتبارات نقدی طرح‌های ملی تاکنون پرداخت نشده، مطالبات پیمانکاران افزایش یافته و پیشبرد طرح با کُندی همراه شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت ۵۷ درصدی طرح راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد افزود: اگر اعتبار مناسبی به طرح تخصیص داده شود، پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

ربیعی افزود: راه‌آهن چهارمحال و بختیاری در چهار قطعه شامل قطعه نخست از ایستگاه مبارکه استان اصفهان تا جاده زرین‌ دشت به سفیددشت به حدود ۴۲ کیلومتر، قطعه دوم از جاده سفیددشت تا گردنه زردی‌ها و قطعه سوم و چهارم هم از گردنه زردی‌ها تا شهرکرد در حال اجراست.

وی گفت: ۱۵ دستگاه تونل در مسیر راه‌آهن مبارکه به شهرکرد به طول پنج هزار و ۳۰۰ متر و ۱۱ دهانه پل به طول دو هزار و ۵۰۰ متر در طول مسیر ساخته می‌شود.

راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر با هدف جابجایی بار و مسافر ساخته می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظرات