مسئول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: بسیج بازوی توانمند سپاه در عرصه های مختلف است و فرهنگ و تفکر بسیجی در سختی ها همه ی ما را نجات داده و برای مردم امید آفرینی را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۳۹۶۲۲۲
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان صبح امروز در مراسم تجلیل از فرماندهان پایگاه های موفق در راستای بسط و توسعه الگوهای موفق که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: امروز این مراسم با حضور 103 نفر از خواهران در عرصه احیای پایگاه های مقاومت و قرارگاه محله ی اسلامی در حال برگزاری است.


وی گفت: سپاه پاسداران از معجزات انقلاب اسلامی است که دارای سه ویژگی انقلابی بودن، مردمی بودن و ولایت محور بودن است که از آزمون های سخت سربلند بیرون آمده است.


وی افزود: بسیج بازوی توانمند سپاه در عرصه های مختلف است و فرهنگ و تفکر بسیجی در سختی ها همه ی ما را نجات داده و برای مردم امید آفرینی را ایجاد کرده است.


سرکانی با بیان اینکه به مناسبت هفته بسیج امسال 35 پایگاه بسیج خواهران افتتاح شد، تصریح کرد: از 341 پایگاه خواهران در سطح استان کردستان، 78 مورد پایگاه «ویژه»، 144 مورد پایگاه «الف» و مابقی جزء پایگاه «ب» محسوب می شوند.


وی اضافه کرد: تلاش در جهت افزایش خواهران در محله ، قرار دادن جایگاه بسیج برای مرجع مشکلات، مسجد محور قرار دادن همه فعالیت ها از جمله وظایف پایگاه های مقاومت خواهران است.


وی ادامه داد: اجرای طرح شهید سلیمانی در پایگاه های مقاومت، اقتصاد مقاومتی، اجرای طرح فدک و راه اندازی کسب و کار زنان بی سرپرست و بد سرپرست از اقدامات اساسی بسیج جامعه زنان در سطح استان کردستان است.


مسئول بسیج جامعه زنان کردستان خاطر نشان کرد: خواهران بسیجی با روحیه جهادی و کمبود امکانات در راستای تحقق فرامین رهبری در زمینه رسالت بسیج هر زمان نیاز بوده وارد صحنه شده و وظایف خود را در مقابله با تهدیدات نرم دشمن انجام داده است.


بسیج هیچ مشابهی در دنیا ندارد


منتشلو معاون اجرایی سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه اظهار داشت: بسیج هیچ مشابهی در دنیا ندارد چرا که نهادی بر خاسته از متن مردم است که از دل مساجد جوشیده و امام با روح قدسی خود آن را تشکیل دادند.


وی گفت: بسیج بزرگترین شبکه فرهنگی، اجتماعی و نظامی در دنیا است و برای اینکه بتوانیم از این شبکه بزرگ به نحو احسن استفاده کنیم باید منویات مقام معظم رهبری و دستاوردهای انقلاب را حفظ کنیم.


منتشلو تاکید کرد: در سال 1397 چهل سال از انقلاب اسلامی گذشت و وارد چله ی دوم از انقلاب شدیم که همزمان مقام معظم رهبری بیانیه هایی را هم برای دولت و هم برای آحاد مردم بیان کردند که در شهریور ماه همان سال 8 فرمان برای فرماندهان سپاه در نظر گرفته شد.


وی بیان کرد: رهبر انقلاب یک فرایند تحقق تمدن اسلامی دارند که دارای پنج گام انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است و در بند اول این سند فرمودند ما در مرحله دولت اسلامی هستیم و شما جوانان برای خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی برنامه ریزی کنید.


وی به فرامین شش گانه مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان اشاره کرد و گفت: بسیجیان باید در زمینه‌ی دفاع در میدان سخت، در میدان نیمه‌سخت و در میدان نرم آماده‌به‌کار بوده و در همه‌ی محلّه‌های کشور، راهبرد و تاکتیکِ و در مقابل حوادث گوناگون راهبردهای آماده داشته باشند.


وی یادآور شد: یک قدم همیشه از دشمنِ خودتان جلوتر باشید؛ حدس بزنید که دشمن چه کار میخواهد بکند، چه حرکتی میخواهد انجام بدهد، حرکتِ خنثی‌کننده و پیش‌گیرنده را قبل از او انجام بدهید؛ و این سخن رهبری نشان دهنده ی این است که نباید منتظر باشیم که دشمن کاری کند بعد ما کار خود را انجام دهیم بلکه همیشه و در همه حال نیروهای ما باید در همه ی زمینه ها آماده باشند.


وی با بیان اینکه بسیج متولّد مساجد است و باید کارهایمان در قالب اقدامات متناسب با مساجد باشد گفت: خدمات بسیج را باید در معرض اطّلاع عموم گذاشت زیرا بسیج، خدمات فراوان و عظیمی دارد که خیلی از مردم نمیدانند.


وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بسیج در عین گستردگی بایستی چابک باشد و نگذاشت سازمان بسیج اسیر پابندهای رایجِ اداری بشود که خیلی از کارها و تکلّفات اداری هست که مجموعه‌های انسانی را زمین‌گیر میکند پس بسیج نباید زمین‌گیر بشود.


معاون اجرایی سپاه بیت المقدس کردستان در پایان اضافه کرد: بر اساس این فرمان های رهبری، بسیج باید یک نیروی فعال و واکنش سریع در همه حوزه‌ها و در گستره و جغرافیای کشور تبدیل شود و رویکرد پایگاه‌ محوری و محله‌ محوری بر مبنای مسجد محوری در بسیج را به صورت جدی دنبال کند.


در پایان این مراسم از فرماندهان پایگاه مقاومت نمونه تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظرات