خبرهای داغ:
رییس حوزه قضایی شهرستان کازرون خبر از احد اث چندین مجتمع خیرساز به همت دستگاه قضایی در صلح و سازش پرونده‌های قتل داد.
کد خبر: ۹۳۹۶۲۵۰
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام انصاری فرد در نخستین همایش حامیان امنیت با موضوع نقش بسیج در پیشگیری از وقوع جرم و به مناسبت هفته بسیج که در سالن اجتماعات شهید بهشتی دادگستری به همت واحد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و کانون بسیج حقوقدانان برگزار گردید، ضمن تبریک هفته بسیج و هفت آذر سالروز نیروی دریایی ارتش ج.ا.ا. گفت:  بسیج بی بدیل است و یک نیروی مردمی می باشد و بسیج پاره تن مردم است یعنی مردم بسیج را از خودشان می دانند.

وی با اشاره به اقدامات امنیت آفرین صورت گرفته توسط دستگاه قضایی،انتظامی و امنیتی شهرستان و نقش موثر بسیج در همه برنامه ها بیان نمود: بسیج باید نقش مطالبه گری داشته باشد و هم نقش سوت زنی و اعلامی و همین امر می تواند کمک موثری به نیروی انتظامی باشد و نقش موثری در پیشگیری و کاهش جرائم ایفا کند.

همچنین وی ضمن تشریح آمار و ارقام صلح و سازشهای صورت گرفته در دستگاه قضایی اعلام کرد: تاکنون ۱۳فقره پرونده قتل مربوط به سالیان قبل در این مدت کوتاه منتج به صلح و سازش گردیده که در ازای چند فقره از این رضایت ها توانستیم چندین پایگاه اورژانس،حسینیه و مجتمع خیرساز را کلنگ زنی و احداث نماییم.

انصاری فرد در ادامه این مطلب اظهار داشت:  در واحد مصلحین قرآنی نیز تاکنون بیش از ۱۰۰۰پرونده طلاق منتج به صلح و سازش گردیده و هر روز در دادگستری ۴الی ۵ پرونده به صلح و سازش ختم می شود که در سطح استان و کشور امری کم نظیر می باشد.

رئیس دادگستری در خصوص نقش بسیج هم بیان نمود: بسیجیان می توانند در مبحث پیشگیری از وقوع جرم با اقدامات خود جلوی خیلی از جرائم را بگیرند با آن نیروی عظیمی که دارند و ادارات ما همه نقش بسیج را دارند و همان روحیه بسیجی در اداره جلوی این جرائم را می گیرد.

انصاری فرد تصریح نمود: اگر همه با هم کمک نماىیم و بتوانیم یک درصد از جرمی را هم کاهش دهیم کار بسیار ارزنده ای صورت پذیرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نیز بسیج را شجره طیبه بیان کرد و تصریح نمود: امنیتی که امروز در مملکتمان شاهد آن هستیم بخشی از آن مرهون زحمات بسیجیان است، بسیجیانی که بدون چشمداشت در اقصی نقاط مملکت اسلامی زحمت می کشند.

حسین دهقان ضمن بیان نقش بسیج گفت: ما در سطح شهرستان کازرون نقش و حضور ملموس بسیج را مشاهده می کنیم و این بسیج چون ریشه در مردم دارد نیرویی مردمی می باشد.

وی همچنین بیان داشت: هر کس که بخواهد بسیج را تضعیف کند نظام را تضعیف کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیز ضمن تقدیر و تشکر از ریاست دادگستری شهرستان بابت برگزاری این جلسه ارزشمند اظهار نمود: برای اولین بار در طول خدمتم می باشد که چنین همایشی برگزار شده که بنده در آن شرکت می کنم و کاری نو و ارزشمند است.

سرهنگ زراعتیان همچنین از دستگاه قضا که با دلسوزی به مسائل و موارد امنیتی شهرستان نگاه می کند و رصد می نماید ابراز تشکر نمود.

وی در خصوص بسیج نیز گفت: در هیچ‌ ماموریتی نبوده که حضور بچه های بسیج را در کنار خودمان ندیده باشیم و این امنیتی که همه ما مشاهده می کنیم ناشی از یک همدلی و صداقت است.

سرهنگ زراعتیان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مردم ایراد نمود: مردم ما مردم بسیار خوبی هستند و اگر برای مشکلات مردم دلسوز باشیم و به آنها احترام بگذاریم و آموزش هم بدهیم پاسخی مثبت دریافت می کنیم.

مقام ارشد انتظامی شهرستان گذری بر فضای مجازی هم زد و گفت: ما در مطلب سازی فضای مجازی ضعیف عمل کرده ایم و باید همه ما یک سرباز برای کشور در جنگ نرم باشیم و تولید محتوا کنیم. و در پایان سخن خود نیز از اجرای طرح احصا و شناسایی مشکلات شهرستان به صورت ماهانه و مشارکت مردم در حل و فصل آنها خبر داد و گفت: تقاضای کمک و مساعدت از کلیه شهروندان در اجرای طرح و موفقیت در آن را دارم.آخرین سخنران همایش نیز سرهنگ توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون بود که ضمن گرامیداشت ایام و جمع بندی برنامه و تشرح فعالیت های بسیج گفت: همه مردم ایران اسلامی بسیجی هستند و در بسیج هیچ کس رییس نیست و مسئله رئیس و مرئوسی در بسیج اصلا معنا و مفهومی ندارد و تفکر بسیجی و عمل انقلابی ملاک عمل است.

همچنین وی صحبت هایی در خصوص خدمات بسیج در کلیه ماموریت ها، تحقق محلات اسلامی، ناامن نمودن محیط برای مجرمین و متخلفین توسط بسیج، گشت بسیج محله محور،ظرفیت گروه های جهادی بسیج،ظرفیت ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر بیان و تشریح کرد.

 در آخر مدعوین حاضر در جلسه ضمن ابراز رضایت از همایش خواستار برگزاری مستمر اینگونه فعالیت ها شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها