بالاکتفی مدیرکل ‌مدیریت بحران استان یزد گفت: پیش از ظهر امروز مانور زلزله به دو صورت حضوری و مجازی در مدارس استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۶۳۶۴
|
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، احسان بالاکتفی مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه کشور ایران در منطقه زلزله‌خیز قرار دارد و هر سال نیز شاهد این حادثه در مناطق مختلف کشور هستیم که تبعات اجتماعی گسترده‌ای به دنبال داشته است، گفت: در راستای ارتقا آمادگی عمومی در مواجه با این پدیده از سال ۸۱ مانور زلزله و ایمنی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی برگزاری مانور زلزله در مدارس استان یزد اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش برای اجرای طرح آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس و از طرفی، چون این افراد در محیط مدرسه و منزل در معرض خطر زلزله قرار دارند و باید برای بالا بردن دانش، سطح آگاهی و آموزش مهارت‌های عملی مانور‌های هدفمند، مستمر و عملیاتی برگزار شود، امسال به علت شیوع کرونا دو نوع مانور در مدارس کشور برگزار شد.

بالاکتفی اضافه کرد: طبق هماهنگی با فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط در شهرستان‌های استان یزد دو نوع مانور که یکی ویژه دانش آموزان و اعضای خانواده در شهر‌های با وضعیت زرد و نارنجی کرونایی به صورت مجازی در قالب شبکه شاد با شعار "آمادگی در برابر زلزله در شرایط پاندمی " اجرا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد اضافه کرد: دومین مانور در شهر‌های با وضعیت آبی کرونایی به صورت حضوری در یکی از مدارس هر شهرستان برگزار و با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور " ویژه مدیران مدارس برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این مانور ساعت ۱۰ صبح  به صورت همزمان در سطح شهرستان‌های استان یزد برگزار شد.

بالاکتفی در پایان به اهداف برگزاری مانور‌های زلزله اشاره کرد و اذعان داشت: افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی، کاهش تلفات ناشی از زلزله در راستای ارتقا فرهنگ عمومی و مقاوم‌سازی، پناه گیری و خروج مناسب و ایمن‌تر کردن مدارس در برابر زلزله، برانگیختن حسن کنجکاوی دانش آموزان برای آشنایی با پدیده‌های طبیعی و آشنایی دانش آموزان با عملکرد سازمان‌های امدادی ازجمله اهداف برگزاری مانور‌های زلزله بود.

ارسال نظرات