نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مجاهدت‌های روحانیون و طلاب در دوران دفاع مقدس مغفول و مهجور مانده است در حالی که بخش عمده‌ای از موفقیت‌های جنگ تحمیلی مرهون تلاش‌های آنهاست.
کد خبر: ۹۳۹۶۴۶۲
|
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز سه‌شنبه در اجلاسیه طلاب و روحانیون کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام اظهار داشت: روحانیون و طلاب زمان جنگ تحمیلی در عمل پیشگام معارف بودند و در بین شهدای روحانی برخی از آنها در سطوح عالیه تحصیلات حوزوی داشتند به گونه‌ای که ۳۰ نفر از شهدای طلبه درجه اجتهاد داشتند.

وی افزود: روحانیون پرچمدار ایثار، فداکاری و مجاهدت در میدان رزم و مُبلغ معرفت دینی و خداشناسی در عرصه تقوا و خالق حماسه‌های بی بدیلی بودند و حضور این قشر در جنگ تحمیلی مایه دلگرمی و آرامش رزمندگان بود.

وی یادآور شد: آنها در سه حوزه رزمی، تبلیغی و رزمی - تبلیغی در جبهه‌ها حضوری پررنگ داشتند و تعداد زیادی از آنها به درجه رفیع شهادت یا جانبازی نائل آمدند و برخی نیز به اسارت گرفته شدند و بعضی از این اسرا زیر شکنجه‌های رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: روحانیت در طول تاریخ مشعل‌دار و پرچمدار مبارزه با مستکبران بوده‌اند و نمونه‌های زیادی از این روحانیون مجاهد را در زمان مبارزه با رژیم طاغوت می‌توان مشاهده کرد و در دوران جنگ تحمیلی هم دوشادوش سایر اقشار و رزمندگان در جبهه‌ها و خطوط مقدم به مصاف دشمن رفتند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار تاکید کرد: بسیاری از طلبه‌های رزمنده از سن کمی برخودار بودند که به جنگ رفتنند و نسل جوان و نوجوان باید با تاسی از سیره و سلوک این افراد زندگی خود را مدیریت کنند تا مسیر درست تعالی را پیدا کنند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز گفت: روحانیون مبارز استان ایلام از جمله روحانی مجتهد آیت‌الله حیدری ایلامی و حجت‌الاسلام و المسلمین تعمیرکاری جنگ را مدیریت کردند.

سردار جمال شاکرمی افزود: این روحانیون با ساماندهی عشایر و بسیج مردمی اجازه پیشروی و تحرک به دشمنان ندادند با وجود آنکه مدام در معرض آماج حملات بمباران هواپیماهای عراقی بودند.

وی تاکید کرد: عظمت حماسه‌های مردم استان ایلام در زمان جنگ تحمیلی به گونه‌ای است که زبان از بیان و توصیف این حماسه‌ها قاصر و ناتوان است.

 استان ایلام ۱۳ شهید روحانی و طلبه را تقدیم انقلاب کرده است.

اجلاسیه طلاب و روحانیون با حضور آیت‌الله محمدحسن اختری رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری، استاندار جدید ایلام، جمعی از مسوولان، طلاب و روحانیون و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

در این اجلاسیه ۹ کتاب شامل پنج جلد کتاب زندگینامه شهدا و چهار جلد نیز درباره تاریخ شفاهی دفاع مقدس رونمایی شد.

کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام از چهارم تا ۱۱ آذرماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی ایلام واقع در بوستان جنگلی چغاسبز برگزار می‌شود.

ارسال نظرات