خبرهای داغ:
سردار «مرادحاجتی» گفت: برای اولین‌بار بعد از آغاز جنگ تحمیلی، شاهد تخریب دژ خاکی در سواحل زیبای اروند هستیم تا به جای آن، یک جاده ساحلی احداث و زمینه‌ساز گردشگری دفاع مقدس شود.
کد خبر: ۹۳۹۶۵۷۶
|
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵

سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان، امروز (دوشنبه) از تخریب بخشی از دژ خاکی ساحل اروند در محوطه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان خبر داد و اظهار داشت: برای اولین‌بار بعد از آغاز جنگ تحمیلی، شاهد تخریب دژ خاکی در سواحل زیبای اروند هستیم تا به جای آن، یک جاده ساحلی احداث و زمینه‌ساز گردشگری دفاع مقدس شود.

وی افزود: با توجه به آن‌که پس از جنگ تحمیلی، دسترسی مردم به رودخانه اروند قطع شده بود، این فضای بکر به‌خصوص در محوطه موزه دفاع مقدس آبادان بلا استفاده مانده بود که امروز با برداشتن این سد خاکی، نمایی زیبا به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان اضافه شده و چشم‌انداز بی‌نظیری برای گردشگران و زائرین راهیان نور ایجاد شده است.

سردار مرادحاجتی گفت: با توجه به اخذ مجوز‌های لازم از ستادکل نیرو‌های مسلح و هماهنگی‌های لازم با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، طراحی‌های لازم انجام و روند تخریب این دژ خاکی آغاز شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان تاکید کرد: در مرحله نخست، ۱۵۰ متر از این بند خاکی واقع در محدوده مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان برداشته می‌شود که با ارائه طرح‌های ساحل‌سازی، در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق گردشگری ساحلی و توسعه این منطقه خواهیم بود.

وی افزود: در پی این اتفاق شایسته، این محل تبدیل به منطقه گردشگری می‌شود و گردشگری برای مردم آبادان که سال‌ها دسترسی به رودخانه نداشته‌اند، بسیار با اهمیت است.

سردار مرادحاجتی ابراز امیدواری کرد: ظرف یک هفته آینده تخریب دژ خاکی ساحل اروند به اتمام برسد و دسترسی آسان مردم به این قسمت از ساحل میسر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها