در حاشیه جلسه شورای مرکزی و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج وزارت صمت صورت گرفت
در این جلسه با اشاره به ابعاد آرمانی و عملیاتی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بر ضرورت مطالبه گری، احساس مسئولیت و نقش آفرینی فعال بسیج در شرایط کنونی و کمک به امید آفرینی در میان همکاران و در سطح جامعه و همچنین احیاء و ارتقاء سرمایه اجتماعی تأکید شد.
کد خبر: ۹۳۹۶۶۴۷
|
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، جلسه شورای مرکزی و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور «مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی صمت»، «معاون توسعه مدیریت و منابع»، «رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت»، «مدیرکل منابع انسانی و رفاه»، «فرمانده بسیج ادارات و کارمندان تهران بزرگ»، «مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج اقشار و متخصصین» و «جانشین سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن» برگزار شد.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی صمت در این جلسه ضمن تبریک هفته بسیج و با بیان اینکه بسیج همیشه نقش و وظایف مهمی در نظام و انقلاب داشته و دارد، گفت: در دولت فعلی با توجه به انتظارات، شعارها و رویکردهای دولت مردمی، این نقش و ماموریت پررنگ تر و حائز اهمیت تر می شود.

شهاب جنابی بیان کرد: مجموعه بسیج در بخش های مختلف وزارتخانه باید در اجرای ماموریتهای اصلی و برنامه های تحولی وزارت صمت، بیش از پیش احساس مسئولیت نماید و با تمام توان برای نقش آفرینی فعال در این زمینه ها، تلاش نماید و نباید فعالیت بسیج به عنوان یک فعالیت جانبی محسوب شود، چرا که امروز این نیاز بیش از گذشته پررنگ شده است.

مدیرکل حوزه وزارتی صمت در ادامه جلسه با بیان اینکه بسیاری از تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال که سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها می باشد، به حوزه ی ماموریتی وزارت صنعت، معدن و تجارت بازمی گردد، تصریح کرد: این تأکیدات نقش وزارت صمت را حائز اهمیت می کند و بسیج باید پیشگام این نقش آفرینی باشد.

جنابی با اشاره به اهمیت و جایگاه بیانیه گام دوم انقلاب و ضرورت پرداخت به آن، افزود: مطالبات مطرح شده در این بیانیه از حیث تبیین افق پیش رو، هم جنبه آرمانی و هم جنبه عملیاتی دارد و بسیج وزارتخانه باید بیش از هر حوزه ی دیگری دغدغه این موضوعات را داشته باشد و این بیانیه از بحث‌های محوری شود که به آن به صورت ویژه پرداخت می شود.

مدیرکل حوزه وزارتی صمت با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب، به چهار نکته ی عظمت انقلاب، عظمت مسیر طی شده تا کنون، عظمت مسیر پیش رو و عظمت نقش جوانان در دستیابی به آرمانهای تبیین شده پرداخته شده است، افزود: مقام معظم رهبری هفت توصیه مهم در بیانیه ارائه فرموده اند که ضروری است بسیج برای تحقق موارد مرتبط با ماموریت های وزارت صمت، تلاش و برنامه ریزی نماید.

جنابی گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم که رهبر معظم انقلاب هم در بیانیه گام دوم و هم در نخستین دیدار اعضای محترم هیات دولت سیزدهم با ایشان تبیین فرمودند، ضرورت شناسایی و استفاده از ظرفیت ها و فرصت های عظیم طبیعی و انسانی موجود در کشور است که بسیج می تواند در این زمینه نیز نقش فعال ایفا نماید.

مشاور وزیر صمت در پایان، ضمن قدردانی از تلاشهای جناب آقای چراغی (فرمانده پیشین بسیج وزارت صمت) افزود: من به آینده بسیار خوشبین هستم و برای فرمانده جدید مرکز مقاومت بسیج این وزارتخانه و همکاران محترم فعال در این حوزه، توفیق روزافزون از خداوند متعال مسالت می نمایم.

«جانشین سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن» نیز طی سخنانی در این جلسه، بسیج را نماد مردم سالاری دینی و یک نیروی «خود سازمان‌ده» دانست که در شرایط حساس به کمک جامعه، مردم و مناطق محروم می آید.

مجتبی اصغری اظهار داشت: نمونه‌هایی از این مسئولیت پذیری در کرونا و همچنین طرح‌های کمک‌های مومنانه مشاهده شد که حوزه بسیج بنا بر مقتضیات مختلف نقش خود را به خوبی ایفا نمود.

وی بسیج را امتداد مردمی دستگاه دولتی دانست و افزود: باید از ظرفیت نخبگان مردمی برای کمک به دستگاه‌های دولتی در قالب همین ظرفیت بسیج استفاده شود.

اصغری با بیان اینکه ماموریتهای تخصصی نیز برای بسیج وزارتخانه ها قرار داده شده است، گفت: هدف کمک به کارآمدی دستگاه های دولتی بوده است تا به اثبات کارآمدی نظام دینی منجر شود.

وی تصریح کرد: روح بیانیه گام دوم انقلاب کمک به امید آفرینی در جامعه است.

معاون سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن گفت: هر ماموریتی که سبب امیدآفرینی در جامعه شود باید با دقت مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

اصغری گفت: از ظرفیت بسیج برای فعال نمودن ظرفیت های خالی و ایجاد حلقه های ارزش افزوده استفاده شود.

معاون سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن در پایان سخنان خود رسالت بسیج را علاوه بر مطالبه گری آگاهانه استفاده از از ظرفیت نخبگان و اقشار برای احیاء و ارتقاء سرمایه اجتماعی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین شاهانی«مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج اقشار و متخصصین» به عنوان دیگر سخنران این جلسه، با تأکید بر اینکه تفکر بسیجی باید در بدنه دولت وارد شود، گفت: باید به کارآمدی دولت کمک شود و همه عرصه های بسیج عمومی و بسیج راهبردی تخصصی با هم به صورت هماهنگ جلو بروند.

وی با بیان اینکه کانونهای تخصصی در بسیج اقشار کار راهبردی و تخصصی را انجام می‌دهند، تصریح کرد: اگر اخلاص داشته باشیم همه چیز به خوبی و با نتیجه مطلوب پیش خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج اقشار و متخصصین تصریح کرد: باید تلاش نمود تا از ظرفیت بسیج ادارات نیز استفاده شود و هم افزایی بیش از پیش در این زمینه بین بخشهای مختلف بسیج ایجاد شود.

محمد حسین چراغی «فرمانده سابق مرکز مقاومت بسیج وزارت صمت» نیز با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی مستمر برای خدمت در بسیج، نقش بسیج را نقش تسهیل کننده دانست و افزود: بسیج متعلق به همه مردم ایران است.

چراغی همچنین فرمانده جدید بسیج وزارت صمت را دارای روحیه جهادی، کار تیمی و درک درست از مسائل نوین دانست و از همگان خواست تا به ایشان کمک کنند.

سرهنگ وحید تیموری «فرمانده بسیج ادارات و کارمندان تهران بزرگ»، نیز با بیان اینکه لازم است از ظرفیت های بسیج برای انجام ماموریت‌های ذاتی استفاده شود افزود: بسیج ادارات در این زمینه در خدمت وزارت صمت خواهد بود.

فرمانده بسیج ادارات و کارمندان تهران بزرگ با تأکید بر اینکه باید اثرگذار و اثربخش باشیم و رافع مشکلات شویم، بیان کرد: برای کمک به مجموعه صمت آمادگی داریم و با بسیج مهندسین نیز در تعامل و هم افزایی کامل هستیم.

خداداد بیرانوند «فرمانده جدید مرکز مقاومت بسیج وزارت صمت» نیز در پایان این جلسه، طی سخنانی بسیج را شجره طیبه دانست و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که بر ایجاد روحیه جهادی تاکید داشتند، ایجاد فرهنگ از خودگذشتگی، ایثار، تأکید بر منافع جمعی و روحیه جهادی را اولین وظیفه و اولویت خود دانست.

وی با اشاره به محدودیت ها، تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی و جنگ نرم نظام سلطه بر علیه کشور و مردم ایران گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان بزرگترین وزارت اقتصادی بیش از هر زمانی نیازمند این روحیه جهادی و الگوی اسلامی ایرانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات