همایش تجلیل از مربیان جهادی ورزش همگانی با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و رییس سازمان بسیج ورزشکاران برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۶۷۵۴
|
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

 

همایش تجلیل از مربیان جهادی ورزش همگانی

 

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج ورزشکاران، به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزشهای همگانی، اولین همایش ملی تجلیل از مربیان جهادی ورزش همگانی صبح امروز چهارشنبه 10 آذر ماه با حضور سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش، مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، حیدر سلیمانی معاون سازمان ورزش شهرداری تهران، افشین ملایی رئیس فدراسیون، آذین ساکی نایب رئیس فدراسیون، محمدرضا فروحی دبیر فدراسیون و مسئولان کمیته ها و انجمن ها در سالن همایش های هتل ورزش برگزار شد.

در این مراسم با اهدا لوح تقدیر و پاداش نقدی از مربیان جهادی زیر تقدیر شد:

آذربایجان شرقی

بابک بازه - ایروبیک – آمادگی جسمانی
رقیه نعیمی - پیلاتس

آذربایجان غربی
داود امجدی - آمادگی جسمانی
محبوبه ایران دوست - آمادگی جسمانی - تندرستی

اردبیل:
رقیه معبودیان
مرتضی تاج مهر - آمادگی جسمانی

اصفهان
پریسا نیازی - ایروبیک – یوگا – آمادگی جسمانی
هادی مرادی وستگانی - کودکان

البرز
اشرف نظر ی ایروبیک – آمادگی جسمانی
حمید عموریزی - فریزبی

ایلام
محترم خسروی نژاد - یوگا
رضا احمدیان

بوشهر
مهنا وفایی  - یوگا
محمدمهدی بارونی - آمادگی جسمانی

تهران
مریم زارع مجتهدی - تمرینات معلق
جعفر نور ی - آمادگی جسمانی – ایروبیک

چهارمحال بختیاری
نیره زارعان - یوگا
علی همتیان - آمادگی جسمانی

خراسان جنوبی
نجمه خوشباف گل خطمی - ایروبیک – یوگا – آمادگی جسمانی - پیلاتس
محسن قاسمی - آمادگی جسمانی

خراسان رضوی
لیلا جهان دیده ده سرخ - تندرستی – پیلاتس – آمادگی جسمانی - ایروبیک
مهدی اشرف زاده - تندرستی – یوگا - آمادگی جسمانی

خراسان شمالی
الهام نور محمدزاده آمادگی جسمانی - تندرستی

خوزستان
محمد حسن زبرجد - فریزبی
سمیرا بهرامن - آمادگی جسمانی

زنجان
پروین فریبرز تبریزی
هادی حسینی پیلاتس – آمادگی جسمانی - داژبال

سمنان
مهدی خوش اقبال - مینی فوتبال
مریم بیکی - پیلاتس آمادگی جسمانی

سیستان و بلوچستان
صفورا کرمانی
احمد میر آمادگی جسمانی

فارس
حسین گلشنی - آمادگی جسمانی
نوره نظامی - آمادگی جسمانی

قزوین
ماه فروغ صفاری - ایروبیک
مسعود میرمعزی - آمادگی جسمانی

قم
حورا خلیلی یوگا – بازی و ورزش کودکان
محمد جواد موسائی روزانه - پیلاتس – یوگا

کردستان
سید آزاد نبو ی - آمادگی جسمانی
پریسا رضائی - آمادگی جسمانی - داژبال

کرمان
ملیحه طائی - پیلاتس
عماد میمند ایروبیک – آمادگی جسمانی

کرمانشاه
ساحل طلایی - آمادگی جسمانی
فرزاد یزدانی مهر - آمادگی جسمانی

کهکیلویه و بویراحمد
سید عبدالله حسینی - داژبال
سکینه بیات - آمادگی جسمانی

گلستان
سارا صلبی
مجید دزیانی

گیلان
ایمان همتی - طناب زنی – آمادگی جسمانی
عطرین صعودی - آمادگی جسمانی - پیلاتس

لرستان
فاطمه قیاسوندی - آمادگی جسمانی
محمد میر - مینی فوتبال – روزانه – آمادگی جسمانی

مازندران
محمد اسماعیلی راد(فرناز تابنده) - آمادگی جسمانی - پیلاتس
تامارا لطفی - یوگا – آمادگی جسمانی

مرکزی
مریم صوفیانی - آمادگی جسمانی
سجاد رفیعی - آمادگی جسمانی

همدان
بهروز حاجی لو
زری طهماسبی

هرمزگان
علی داه - آمادگی جسمانی
زهرا نوروزی پور لاری - آمادگی جسمانی

یزد
حسن نقی زاده - آمادگی جسمانی
مائه سعیدی تفت

منطقه آزاد اروند
شهناز فضلی


*میرجلیلی: ورزش دروازه صعود به معنویت است
مهدی میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران در مراسم آیین تجلیل از مربیان برتر جهادی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ورزشکاران اظهار داشت: باید از افشین ملایی رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی برای برگزاری برنامه پیاده روی بمناسبت هفته بسیج تشکر کنم.
وی با اشاره به اینکه وظیفه مربی تنها آموزش مهارت و آمادگی جسمانی نیست، گفت: مربی وظیفه پرورش روح معنویت را در ورزشکاران برعهده دارد. مربیگری شغل انبیاست زیرا باید تلاش کند تا انسان را به خدا برساند. مربی جهادی نیازمند به تفکر و روحیه جهادی است. به هر فردی جهادی و بسیجی نمی‌گویند. باید این مربیان برتر قدر خود را بدانند زیرا به عنوان مربیان جهادی ورزش همگانی انتخاب شده‌اند.
رییس سازمان بسیج ورزشکاران بیان کرد: باید به این عنوان افتخار کنید. مربیان باید با آن تفکر جهادی و بسیجی برای پرورش ورزشکاران تلاش کنند و آن‌ها افتخار خدمت به ورزش کشور را برای ایجاد شور و نشاط در جامعه بر عهده دارند. در واقع مربیان از جان خود مایه می‌گذارند تا انسان برتری را به جامعه تحویل دهند.
وی اضافه کرد: باید مربیان معنویت و اخلاق را در ورزشکاران ایجاد کنند. ورزش همگانی یک فرهنگ همگانی است و این دو با هم آمیخته‌اند. اگر به دنبال رواج فرهنگ بصیرت، معنویت و آمادگی جسمانی در جامعه هستیم باید ورزش همگانی را رواج دهیم.
میرجلیلی خاطرنشان کرد: مربیان با تفکر بسیجی و خلاقیت خود می‌توانند کلید طلایی حل مشکلات باشند. بسیج در همه عرصه‌ها حضور دارد و امیدوارم با کمک مربیان و روحیه جهادی آنها وارد میدان عمل برای ارتقا کشور و نظام شوند. ورزش دروازه صعود به معنویت است. از تلاش مربیان جهادی تقدیر می‌کنم. حکم جهاد برای ما صادر شده است.

*ملایی: به جای ساختن بیمارستان به سمت ساخت جاده‌های تندرستی برویم
افشین ملایی رئیس فدراسیون همگانی، در این مراسم اظهار داشت: افتخارآفرینی در میادین ورزش قهرمانی به دلیل وجود مربیان توانمند است و در حوزه ورزش همگانی نیز عنصری به نام مربیان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که مستقیم با مردم در ارتباط است.
وی افزود: جوامع کشورهای توسعه یافته به سلامت انسان و عوامل موثر بر آن توجه بیشتر می‌کنند و جایگاه اجتماعی مربیان ورزش همگانی در این کشورها بسیار بالا است چرا که با تمرکز بر عملکرد سلامت بخش ورزش همگانی بسیاری از هزینه های سربار اعم از سلامت جسمی، بزهکاری اجتماعی، بهره وری کار و... کاهش می‌یابد.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی با تاکید بر اینکه مربیان ورزش همگانی ناجی سلامت مردم و اصلی ترین عناصر سلامت ملی هستند،‌ گفت: باید پیشگیری بر درمان مقدم شمرده شود و با تحلیل نقش ورزش همگانی در حوزه پیشگیری و درمان شاهد پویایی ورزش همگانی در کشور باشیم و به جای ساختن بیمارستان به سمت ساخت جاده‌های تندرستی برویم.
ملایی ادامه داد: عنصر اصلی درمان،‌ پزشک است و حدود 7 سال زمان می‌برد تا یک پزشک عمومی تربیت شود و ۷۰۰ میلیون تومان نیز بدون در نظر گرفتن زیرساخت های درمانی و پزشکی و درمانی باید در این رابطه هزینه شود تا در نهایت به منظور درمان بیماران اقدام کنند. یک پزشک عمومی در صورت سلامت جسمانی و کارکرد روزانه 8 ساعت،‌ می‌تواند حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ بیمار را ویزیت کند.
وی افزود: این در حالی است که در حوزه ورزش همگانی به جای 7 سال، نیازمند یک هفته آموزش سیستماتیک در حوزه ورزش هستیم تا با رعایت استانداردها و پرداخت 700 هزار تا یک میلیون تومان، یک مربی ورزش همگانی تربیت شود و این توانایی را دارد که روزانه تا ۲۴۰ ورزشکار را آموزش دهد و در مسیر نشاط و سلامت جسمانی آن ها گام بردارد.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه عقل انسان حکم می کند که در آینده ورزش همگانی کشور سرمایه گذاری گسترده انجام شود،‌ گفت: برخی هزینه های درمانی برای بیماران بسیار قابل تامل و سنگین است؛‌ طبق آمار سالانه 3 میلیون نفر به علت هزینه های کمرشکن درمانی در کشور فقیر می شوند و یک نظام آگاه و هوشمند به جای اصرار بر کاهش هزینه های درمان که عموما هم به نتیجه نمی‌رسد، بر کاهش تقاضای خدمات درمان سرمایه گذاری می‌کند.
ملایی با طرح این پرسش ها که چه میزان باید تلاش کنیم تا دارو با سوبسید به مردم برسد؟ نسخه ارزان شود؟ میلیاردها دلار از بیت المال صرف ساختن و وارد کردن تجهیزات مدرن پزشکی شود که با گذشت سال ها فرسوده می‌شود؟ عنوان کرد: امیدوار هستیم در دولت جدید سیاست ها و راهبردهای حمایت از ورزش همگانی روز به روز بیشتر شود و سلامت ملی ارتقا یابد.

*کلهر: مربیان ورزش نقش مهمی را در تربیت نسل آینده دارند
سینا کلهر معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در همایش تجلیل از مربیان جهادی ورزش همگانی حضور یافته بود، با اشاره به اهمیت این مربیان برای جامعه اظهار داشت: اگر یک نفر می خواهد جهادی باشد، باید هفت ویژگی داشته باشد. اول این که باید «صفر» باشد، یعنی این که از خودش گذشته باشد و به فکر دیگران باشد. به همین خاطر جهادی بودن با گمنام بودن گره خورده است.
وی ادامه داد: دومین ویژگی کسی که از خودش می گذرد این است که «پیشرو» است. زمانی که اکثر افراد می گویند نمی شود و امکان ندارد، مربی جهادی می گوید می شود و آن کار را انجام می دهد. او واقعیت ها را می بیند و حرکت می کند.
معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان  ادامه داد: شجاع است و از هیچ چیزی نمی ترسد. او امید دارد و هر چقدر هم که دیگران بگویند نمی شود او می گوید می شود. انرژی دارد و کم نمی آورد. استقامت دارد. اگر مربیان در کارشان استقامت نداشته باشند نمی توانند موفق باشند.
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش خاطرنشان کرد: آخرین ویژگی این است که آدم جهادی مراقب است که با همه خصوصیاتی که دارد دوباره به خانه اول برنگردد. اگر این طور باشیم، مورد لطف و عنایت خدا قرار می گیریم و هدایت خواهیم شد.
کلهر در پایان گفت: مربیان جهادی مصادیق کسانی هستند که با رفتارشان دیگران را به ورزش دعوت می کنند. رفتار و کردار و عمل ماست که نشان می دهد چقدر واجد این ویژگی و عنوان هستیم. معلمان و مربیان ورزش بیشترین نقش را در تربیت کودکان و نوجوانان دارد. شما افراد نمونه ای هستید که نقش مهمی را در تربیت نسل آینده دارد.

ارسال نظرات