خبرهای داغ:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان خبر داد

جریمه ۲ میلیارد ریالی احتکار لاستیک در اسدآباد/ نانوایی‌ها زیر ذره‌بین بازرسی

همدان-مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از جریمه ۲ میلیارد ریالی احتکار لاستیک در اسدآباد خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۶۷۹۱
|
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰

به گزارش روابط عمومی تعزیرات حکومتی همدان، داریوش جودکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: حسب گزارش سازمان صمت استان مبنی بر عدم ثبت تعداد ۶۲ حلقه لاستیک به ارزش ۴ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال در سامانه، موضوع پیگیری و متهم توسط تعزیرات حکومتی اسدآباد محکوم شد.

وی افزود: اعلام موجودی کالا توسط واحد‌های مصرحه در تبصره ۱ ماده ۶۰ قانون نظام صنفی از مسلّمات وظایف فرد صنفی به منظور اطلاع متولیان تنظیم بازار از چگونگی وضعیت کالا‌ها درسطح انبار‌ها و مراکز عرضه است وعلاوه بر ایجاد امنیت روانی بازار، ثبات و شفاف سازی قیمت‌ها و در نهایت کنترل بازار را تامین می‌کند، با توجه به این امر احتکار وی محرز و پرونده مشارالیه به تعزیرات حکومتی اسدآباد ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان ابراز داشت: شعبه رسیدگی کننده نیز پس از جری تشریفات قانونی متهم را علاوه بر الزام به فروش در شبکه رسمی با نظارت سازمان صمت به مبلغ ۳ میلیارد و ۹۴ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم کرد.

وی ادامه داد: با اعتراض متهم در فرجه قانونی، پرونده در شعبه هیات تجدید نظر استان مجدداً بررسی و جریمه وی به مبلغ ۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تقلیل یافت و جریمه صادره وصول و به حساب خزانه دولت واریز شد.

جودکی همچنین از بازرسی سرزده از نانوایی‌های همدان خبر داد و گفت: رضایت مردم باید ملاک کار نانوایی‌ها باشد و هیچ عذری برای توجیه تخلف پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه نانوایی‌ها زیر ذره‌بین بازرسی هستند، عنوان کرد: با توجه به اعلام نرخ جدید انواع نان، این سازمان به همراه معاون اقتصادی استاندار، کارشناسان، مدیرکل غلّه، مدیر بازرسی سازمان صمت، رئیس اتحادیه، نماینده بهداشت و... سرزده از نانوایی‌های همدان بازرسی کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان افزود: در این بازرسی تخلفاتی نظیر کم فروشی، عدم رعایت بهداشت، عدم وجود ترازوی دیجیتال و ... مشاهده و تشکیل پرونده شد و برای برخی متخلفین نیز دستور کسر سهمیه آرد صادر شد.

وی گفت: ضمن تشکراز مردم عزیز و فهیم بابت همکاری با ما، تقاضا داریم موارد تخلف را به تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل، تلفن گویای ۱۲۴ و سامانه www.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تارنمای t۱۳۵.ir. اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات