تبریز-نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دوراندیشی امام راحل(ره) در تاسیس بسیج مستضعفین، گفت: امروز تفکر بسیجی جهانی و بین المللی شده است.
کد خبر: ۹۳۹۶۸۱۱
|
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷

به گزارش خبرگزار بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی روز چهارشنبه در جمع بسیجیان دانشگاه صنعتی سهند، افزود: در سال‌های اول ایجاد این نیروی مردمی، تفکر بسیجی در حزب الله لبنان شکل گرفت که با حمله اسراییل به لبنان، جوانانی با تفکر بسیجی و شهادت طلبی باعث شکست اسراییل شدند، در حالی که هنوز حزب الله لبنان شکل نگرفته بود، تفکر بسیجی انقلاب اسلامی به لبنان منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه بعدها تفکر بسیجی در فلسطین و یمن نیز رشد کرد و در جنگ با داعش نیز این تفکر گسترده‌تر شد، اظهار داشت: مکتب بسیج مدرسه‌ عشق است و باورها و رفتارهایی دارد که اگر تمامی آن‌ها را در جامعه زنده نگه داریم همواره پیشرفت خواهیم داشت.

حجت الاسلام میرتاج الدینی خداباوری را اولین ویژگی بسیج بیان و اضافه کرد: نترسیدن از هیچ قدرتی یکی دیگر از باورهای بسیجی است که آن را در ماجرای نجات نفت کش ایرانی از دست دشمنان می‌توان به وضوح دید.

وی با تاکید بر اینکه با تلاش شبانه روزی می‌ توان در رفع مشکلات به نتیجه رسید، ادامه داد: تفکر بسیجی مشکلات را می‌بیند و آن‌ها را با حرکتی جهادی حل می‌کند که در طول ۴۲ سال گذشته کارهای زیادی انجام شده اما هنوز خیلی از کارها نیز روی زمین مانده است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با تاکید بر این‌که تدوام انقلاب اسلامی با تفکر بسیجی اتفاق می افتد، افزود: امام برای تداوم انقلاب اسلامی، حفظ مسلمین جهان و نجات مستضعفین جهان یک دکترین دفاعی تعریف کردند که آن نیز همان مکتب بسیجی بود و تمامی اهداف تعریف شده برای انقلاب اسلامی در حوزه‌های سیاسی، خارجی، علمی، اقتصادی و اجتماعی در سایه‌ این تفکر تعریف شده است.

وی با اشاره به رفتارهای ایدئولوژیک بسیجی‌ها، گفت: اولین ویژگی رفتاری بسیجی ها در ثابت قدمی، صداقت و راست قامتی در مسیر اسلام و انقلاب اسلامی است که در کنار آن کم‌هزینه بودن و شهادت طلبی از دیگر ویژگی‌ رفتارهای بسیجی‌ها محسوب می‌شود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان این‌که بسیجی‌ها در زندگی همواره با آزمون مواجه می‌شوند، گفت: بسیج زمانی لشکر مخلص خداست که در آزمون‌های پیش آمده‌ دنیوی پیروز و سربلند بیرون آمده و بسیجی همواره اهل عمل و کار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها