مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه استان:
حجت الاسلام یوسفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در همایش استانی نماز سپاه گفت: نماز از مهم ترین عبادات و کارخانه ی بزرگ انسان سازی است. ساده ترین و عمیق ترین ارتباط انسان با خداست که در سپاه نمود ویژه ای دارد.
کد خبر: ۹۳۹۶۸۳۹
|
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام یوسفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در همایش استانی نماز سپاه گفت: نماز از مهم ترین عبادات و کارخانه ی بزرگ انسان سازی است. ساده ترین و عمیق ترین ارتباط انسان با خداست که در سپاه نمود ویژه ای دارد.
یوسفی با تاکید بر اهمیت نماز ادامه داد: نماز آنقدر اهمیت دارد که امام حسین(ع) سینه ی خود را در روز عاشورا برای اقامه ی نماز سپر دشمنان قرار داد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، نماز را در برگیرنده تمام فضایل و زُداینده ی تمام رذائل خواند و بیان کرد: جرات و جسارت فریاد زدن را در اذان نماز و حضور در صحنه را از اجتماع در مساجد یاد می گیریم.
یوسفی با اشاره بر اینکه توجه به عدالت را از انتخاب امام جماعت عادل باید جستجو کرد؛ گفت: توجه به ارزش ها و کمالات انسانی را باید از صفوف مستحکم نماز دید. جهت گیری مستقل را از جهت یابی قبله در نماز باید جستجو کرد. مراعات حقوق دیگران را در این می بینیم که حتی یک نخ غصبی هم در لباس نمازگزار باعث بطلان نماز او می شود. نظم و انضباط در صف های منظم نماز هست.
یوسفی ضمن اینکه توجه به سیاست را از آنجایی احساس می کنیم و می بینیم که اگر نماز کسی بدون ولایت باشد قابل قبول نیست؛ اظهار کرد: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و تاکید بر این ارزش ها را در تربت پاک امام‌حسین(علیه السلام) و شهدای کربلا تمرین می کنیم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان در ادامه اولین همایش استانی نماز سپاه گفت: توجه به خدا در تمام بخش های نماز دیده می شود. توجه به معاد را در "مالک یوم الدین" توجه به انتخاب راه و همراهان خوب را در "اهدنا الصراط المستقیم" پرهیز از منحرفین و بزه کاران را در" غیرالمغضوب علیهم و الضالین"، توجه به نبوت و اهل بیت را در تشهد، توجه به پاکان و صالحان را در "السلام علینا و علی عباد الصالحین" می بینیم.
وی ادامه داد: علاوه بر توجه خدا در نماز، توجه به تغذیه سالم و آراستگی ظاهر را هم در نماز می بینیم. آنجایی که می گوید: نماز کسی که از مسکرات استفاده کند قبول نیست. آراستگی ظاهر را آنجا می بینیم که سفارش کردند بهترین لباس و خوشبو کننده ها را در نماز استفاده کنید.
وی تصریح کرد: شرط حلال بودن مکان و لباس نمازگزار، انسان را از تجاوز به حقوق دیگران باز می دارد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: شرط اخلاص در نماز انسان را از شرک و ریا دور می دارد. رکوع و سجود انسان را از تکبر باز می دارد.
حجت الاسلام یوسفی در پایان با اشاره بر اینکه در کنار نماز توصیه به زکات شده است که فرد را از منکر و بی تفاوتی نسبت به محرومان دور می کند؛ نماز جماعت را مانع گوشه گیری و انزوا انسان دانست و گفت: ارکان و شرایط نمازگزار مردمی بودن، جلو نیفتادن از رهبری و عقب نیفتادن از جامعه، دوری از تفرقه و تبعیض نژادی را به ما می آموزد.

خبرنگار بسیجی: النازرحمت نژاد

ارسال نظرات
پر بیننده ها