با مشارکت بسیج سازندگی، طلاب بسیجی حوزه علمیه و دیگر نهادها؛

یک واحد مسکونی مددجوی کمیته امداد در بردسکن افتتاح شد

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بردسکن با اشاره به اعتبار 220 میلیون تومانی در ساخت یک باب واحد مسکونی مددجوی کمیته امداد این شهرستان: گروه جهادی «شهید ابراهیم همت» متشکل از 60 طلبه بسیجی باهدف رفع محرومیت‌زدایی این منزل را در کمتر از دو ماه تکمیل کردند.
کد خبر: ۹۳۹۶۹۷۰
|
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در بردسکن، «حجت‌الاسلام علی‌اصغر ارزانی» در آیین بهره‌برداری از یک واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد روستای حسین‌آباد از توابع بخش انابد این شهرستان، افزود: گروه جهادی «شهید ابراهیم همت» متشکل از 60 طلبه بسیجی باهدف رفع محرومیت‌زدایی و کمک به خانواده‌های نیازمند این منزل مسکونی را هم‌زمان با اربعین حسینی آغاز که در کمتر از 60 روز تکمیل و مورد بهره‌برداری رسید.

وی از همکاری بسیج سازندگی سپاه، کمیته امداد و خیرین و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ساخت این واحد مسکونی قدردانی کرد و تصریح کرد: زیربنای این واحد مسکونی 60 مترمربع هست که 220 میلیون تومان اعتبار برای ساخت آن هزینه شده است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بردسکن بابیان اینکه هرکجا که کارها به‌صورت جهادی و به‌دوراز بروکراسی‌های اداری انجام شود موفق عمل کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: گروه جهادی شهید ابراهیم همت این مهم را به اثبات رساند و برای تکمیل چند واحد مسکونی دیگر از خانواده‌های نیازمند تا دهه مبارک فجر برنامه دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بردسکن نیز با قدردانی از این گروه جهادی گفت: امروز حوزه علمیه این شهرستان علاوه بر نقش تربیتی و دینی خود در حوزه محرومیت‌زدایی نیز نقش مهم و مؤثری را با برخورداری از همۀ توان و ظرفیت طلاب بسیجی ایفا می‌نماید.

سرهنگ پاسدار «علیرضا جنیدی» از اختصاص 300 میلیون تومان اعتبار برای ساخت منازل معسرین توسط قرارگاه قرب کوثر به این شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر در روستاهای علی بیگ، کلاته جمعه و در روستاهای سیر، خور و زروقت چند واحد مسکونی از خانواده‌های معسرین در حال احداث و مرمت است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده در آینده نزدیک سفری به تهران صورت خواهد گرفت تا اعتباری خوبی برای ساخت منازل مسکونی خانواده‌های نیازمند جذب کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بردسکن نیز یادآور شد: هرکجا که کارها باروحیه جهادی و بسیجی انجام‌شده نتیجه‌بخش است و امروز گروه‌های جهادی به‌ویژه گروه جهادی شهید ابراهیم همت مدیریت حوزه علمیه ساخت صفرتا 100 این منزل مسکونی مددجو را در کمتر از دو ماه تکمیل و تحویل داد.

وی به طرح‌های مشارکتی این نهاد با بسیج سازندگی و دیگر نهادها خرداد و گفت: در سال جاری 22 مورد احداث واحد مسکونی توسط این نهاد در حال انجام است که به ازای هر واحد 100 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بنیاد مسکن و 25 میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص داده‌شده است و 22 مورد نیز تعمیرات منازل مسکونی محرومین در دست اقدام است که سهم کمیته امداد در ساخت و تعمیر این تعداد واحد مسکونی 280 میلیون تومان است.

«سید کاظم حسینی» به پرداخت 3 تا 5 میلیون تومانی هزینه گاز کشی منازل مددجویان اشاره و تصریح کرد: طی سال جاری تاکنون 195 میلیون تومان پرداخت‌شده است و کمک‌های انجام‌شده به ساخت و تعمیرات منازل مسکونی نیز بیش از 280 میلیون تومان است.

وی همچنین از احداث بیش از 60 سرویس بهداشتی و حمام خانواده‌های نیازمند به‌صورت مشارکتی با بسیج سازندگی سپاه تا دهه مبارک فجر نیز خبر داد.

گفتنی است: در این مراسم امام‌جمعه، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مدیران حوزه علمیه و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بردسکن حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار