تبریز- رئیس سازمان بسیج سازندگی از اعطای یک میلیارد اعتبار اختصاص در قالب وام های قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی و سود ۵ درصدی برای حمایت از طرح های اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۷۰۰۷
|
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

 سردار زهرایی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد شده را «تسهیل گر» بین نهادهای حمایتی و مردم بیان کرد و گفت: موسسات در کنار مردم هستند تا آنان را برای رسیدن به اشتغال پایدار حمایت کنند.

وی کیفی‌سازی صندوق‌های قرض‌الحسنه را مدنظر قرار داد و افزود: یکی از عوامل مهم کیفی‌سازی صندوق‌ها، مشارکت بالای افراد در آن است و در این خصوص بعضی از روستاها از جمله روستای قره چپق ظرفیت قابل توجهی را در مشارکت صندوق دارا بودند و این خود یک نقطه قوت به شمار می‌رود.

سردار زهرایی گفت: هر صندوق تا حد امکان یک رشته شغلی و یک محصول را مد نظر قرار دهد تا از پراکنده کاری پرهیز گردد و اثر فعالیت خود را به صورت موثر شاهد باشند.

 این صندوق ها از اوایل سال ۹۷ به عنوان تسهیل گر صندوق‌های قرض‌الحسنه شهرستان بناب شروع به کار کرده و از آن سال تا به امروز، تعداد ۴۸ صندوق تشکیل یافته است که ۱۶ مورد از آن، صندوق‌هایی با سرگروهی آقایان و ۳۲ تعداد با سرگروهی بانوان بوده است.

همچنین تعداد اعضایی که از سال ۹۷ تا به امروز عضو صندوق های قرض الحسنه اشتغالزایی و مردم یاری بناب گردیده‌اند، ۳۶۱۲ نفر بوده است و تعداد سرگروهها ۲۶۲ نفر بوده است. (به طور میانگین هر صندوق ۳۰ نفر عضو دارد)

بنابر آمار ارائه شده، بواسطه صندوق های مذکور، به ۷۵۵ نفر تا به امروز وام اعطا شده و مقدار وام پرداختی، ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است؛ این در حالی است که این صندوق ها برای ۱۲۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

عرصه هایی که مشمول اعطای این وامها شده اند، عبارت از رشته پزی، گلدوزی، پخت نان روغنی، تهیه عرقیات گیاهی خانگی، قالیبافی و برخی دیگر از کارگاه های خرد و زودبازده بوده است و در حال حاضر نظر بر این است دو شرکت تعاونی در بناب تشکیل یابد که یکی از آنها در روستای قره چپق و با عنوان شرکت مشاغل خانگی احداث خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها