خبرهای داغ:
فرمانده نیروی قدس سپاه در بدو ورود به مراسم سالگرد شهادت شهید استوار محمودآبادی، به خانواده شهدای مدافع حرم ادای احترام کرد.
کد خبر: ۹۳۹۷۰۱۱
|
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، امروز سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی، عطر و بوی سردار دل‌ها گرفت و در نخستین سالگرد شهادت شهید سرلشکر حاج رسول استوار محمودآبادی، میزبان سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس بود.

در این مراسم که از 9صبح در شبستان امام خمینی حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد، از نخستین دقایق صبح خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم از استان و تیپ فاطمیون در کنار مردم شهیدپرور از سطح استان، برای بیعت مجدد با شهدا حضور یافتند.

زیارت حرم مطهر از برنامه‌های جانبی میهمانان امروز احمدبن موسی (ع) و در ادامه حضور سردار قاآنی پس از زیارت در جمع خانواده‌های شهدا و مردم بود.

سردار قاآنی در بدو ورود به شبستان امام خمینی حرم مطهر احمدبن موسی (ع) که محل برگزاری این مراسم بود، به دست‌بوسی پدران و مادران و ادای احترام به خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم استان فارس، به ویژه خانواده شهدای تیپ فاطمیون که در مراسم حضور داشتند، رفت.در این اثنا عده‌ای از این خانواده‌ها، با دستبوسی و گرفتن عکس‌های یادگاری با فرمانده سپاه قدس تجدید بیعت کردند.

در ادامه مراسم هادی فردوسی‌پور، شاعر بلند آوازه شیرازی هم شعرخوانی کرد و پخش قسمت‌هایی از مستند «استوار» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مردم شیراز با استقبال گرم و تجدید بیعت با فرمانده‌‌ نیروی قدس سپاه تاکید کردند که «گرگ‌ها خوب بدانند در این ایل غریب، گر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز».

در این مراسم سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس نیر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای اسلام به ویژه شهدای مقاومت و سردار حاج قاسم سلیمانی، سردار شهید عبدالله اسکندری و شهید حاج رسول استوار محمودآبادی با تشکر از حضور همه مهمانان به ویژه سردار قاانی فرمانده سپاه قدس، اظهار داشت: شهید حاج رسول استوار محمودآبادی هیچ وقت شرمنده بیان و زبان خود نبود؛ چراکه هیچ وقت ادعایی نداشت که آن را به زبان بیاورد.

سردار بوعلی گفت: این شهید عزیز همواره بر اساس باور و اعتقاد قلبی خود در میدان و در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی همیشه در صحنه و در میدان نبرد حاضر بوده که این یکی از ویژگی‌های برجسته این شهید عزیز است که همیشه او را به عنوان یک شهید بی‌ادعا را به یاد می‌آوریم.

در پایان این مراسم اعلام شد که خانواده شهید استوار محمودآبادی بنیاد حفظ و نشر آثار این شهید عزیز را راه‌اندازی کردند که در این بنیاد محوریت کار با نشر آثار شهدای مقاومت است.

در پایان هم از سردیس شهید استوار محمودآبادی در مقابل حرم سید علاءالدین حسین پرده‌برداری شد و مردم شهیدپرور شیراز در دیدار خانواده شهید استوار  اعلام کردند که این مرز و بوم، هیچگاه از مجاهدان راه خدا خالی نخواهد ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها