خبرهای داغ:
سردار آتانی گفت: تمام تلاش متولیان حوزه نماز این است که نماز را وارد زندگی افراد نمایند. لذا باید زیبایی های نماز شناسانده شود.
کد خبر: ۹۳۹۷۱۵۷
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، اولین جلسه همایش منزلت نماز نیروهای مسلح استان قزوین با حضور فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، مسوول نمایندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و فرماندهان ارشد انتظامی و ارتش استان و جمعی از مسوولان استانی در محل سپاه استان برگزار شد.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این همایش بیان کرد: همایش «اقتدار و معنویت»، نماز مجاهد را به رخ می کشد. نماز مجاهد متفاوت است و لذا نماز مجاهد باید تبلیغ و تبیین شود و «مجاهد» باید در رأس این امر باشد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به اینکه ماندگارترین نماز مجاهد، نماز سیدالشهداست عنوان کرد: باید هم این نماز را به پا داریم و هم از آن حفاظت نماییم و لذا نیروهای مسلح باید از اقامه کنندگان نماز، حفاظت و صیانت نمایند همچنان که نیروهای مسلح این امر را با افتخار انجام می دهند.

وی گفت: تمام تلاش متولیان حوزه نماز این است که نماز را وارد زندگی افراد نمایند. لذا باید زیبایی های نماز شناسانده شود. تمام احکام ما اجتماعی است و این مولفه را می توان در تمام شئونات زندگی اجتماعی مشاهده کرد.

سردار آتانی به اینکه حضور مسوولان جهت اقامه نماز در مساجد و اماکن مذهبی یکی از راه های ارتقا جایگاه نماز در جامعه است اظهار کرد: مسوولان تلاش کنند تا برای برپایی و اقامه نماز حریص باشند و برای اشاعه زیبایی های نماز و نهادینه کردن فرهنگ نماز خوانی، با مردم و در کنار مردم در اماکن مذهبی و مساجد جهت اقامه نماز حضور یابند.‌

فرمانده ارشد نظامی استان، با اشاره به اینکه نباید اقدامات ما صرفا منوط به برگزاری مراسمات باشد بیان کرد: باید به دنبال اثرگذاری اقدامات باشیم. همایش هایی که برگزار می شوند باید منتج به نتیجه شوند.

سردار آتانی با اشاره به اینکه مظلوم ترین موضوعی که هنوز نتوانستیم برای آن اقدامی درخور و شایسته انجام دهیم، بیانیه گام دوم انقلاب است بیان کرد: بیانیه گام دوم، سیاسی و مناسبتی نیست و به فرموده مقام معظم رهبری برای تبیین این بیانیه بسیار زحمت کشیده شده و مناسب است که تبلیغ و ترویج شود.

وی در ادامه با اشاره به اقداماتی که توسط نیروهای نظامی انجام شده افزود: در سیل اخیر الموت، در کنار نیروهای جهادی سپاه و بسیج، نیروهای ارتش و نیروی انتظامی استان نیز به صورت خودجوش در کنار سایر گروه های جهادی، وارد عرصه خدمت رسانی به مردم منطقه شده بودند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: با همان نیتی که شهید سلیمانی با توجه به اینکه سال ها در میدان رزم، جنگیده و مردم او را یک شخصیت والا و مهربان می بینند و در واقع گلوله را به عشقبازی تبدیل کرد، این همایش را در کنار یکدیگر و به بهترین شکل ممکن برگزار نماییم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها