خبرهای داغ:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

رونمایی از سند تحول حکمرانی در جمهوری اسلامی طی روزهای آینده

همدان-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طی روزهای آینده سند تحول حکمرانی در جمهوری اسلامی توسط رئیس جمهور رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۹۷۱۷۵
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدمهدی اسماعیلی امروز در نشست با سرپرستان و مدیران رسانه‌های استان همدان‌ بعد از شنیدن دغدغه‌ها و صحبت‌های اهالی رسانه و ابراز خرسندی از بیان نکات سنجیده شده توسط آنان اظهار کرد: استان همدان دارای قدمت و سابقه بالای فرهنگی و تاریخی است و جز این هم انتظار نمی‌رود.

وی با بیان اینکه در فصل تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ قرار گرفته‌ایم و شعار دولت مردمی این است که می‌خواهد ریل و مدیریت توسعه کشور را در بخش‌های مختلف تغییر دهد، گفت: کشور ما با مشکلاتی مواجه است که دولت سیزدهم خود را مکلف می‌داند این مشکلات را رفع کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طی روزهای آینده سند تحول حکمرانی در جمهوری اسلامی توسط رئیس جمهور رونمایی خواهد شد، عنوان کرد: این سند بسیار مهمی است و تلاش دولت این است که همه برنامه‌های پیش‌بینی شده در این سند را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه اجرایی کند.

وی با بیان اینکه بنای دولت این است که شیوه‌های مرسوم مدیریتی که مشکلاتی را ایجاد کرده کنار بگذارد، تاکید کرد: دولت در صدد است از شیوه‌های مطابق بر عقل و رویکردهای علمی برای مدیریت حوزه‌های مختلف استفاده کند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه فرهنگ مقدم بر تمام حوزه‌ها و پیشران حرکت دولت سیزدهم در کشور است، افزود: ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی آن است که فرهنگ را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

وی افزود: در این مسیر کارهای خوبی انجام شده که امیدواریم گام‌های بلندتری نیز برای ارتقای فرهنگ برداشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این است تا پایان سال شاهد سفر رئیس جمهور به استان همدان باشیم، گفت: استان همدان ظرفیت بالایی دارد و امیدواریم از رهگذر این سفر مصوبات خوبی برای توسعه استان اتفاق بیافتد.

وی با تاکید بر اینکه بررسی لایحه نظام جامع رسانه‌ای کشور کار اصلی وزارتخانه است و درصدد هستیم با همکاری شورای عالی فضای مجازی و قوه قضاییه سندی قوی و راهگشا در این زمینه تدوین شود تا از این طریق شاهد رفع مشکلات باشیم، گفت: رسانه‌های نوین در این سند مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت و مقررات جامعی برای آن پیش‌بینی شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه بخش عمده دغدغه عنوان شده را در دستور کار داریم، ابراز کرد: معاونت مطبوعاتی وزارتخانه هفته‌ای دو ساعت جلسه با پیشکسوتان و نخبگان رسانه‌ای کشور از طیف‌های مختلف سیاسی برگزار می‌کند.

وی بیان کرد: دبیرخانه اصلاح نظام ساختار فرهنگ و رسانه‌ای کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است که به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌های عملیاتی با بخش‌های مختلف از جمله سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و ... هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکهمعتقد هستم که برگزاری جلسات بدون نتیجه‌گیری و عنوان زمان‌بندی برای مصوبات خروجی چندانی ندارد، گفت: همه نشست‌های وزارتخانه با همه مجموعه‌های دانشگاهی و حوزوی دارای شیوه نامه مرسوم و دقیقی است.

وی ابراز کرد: مطالب عنوان شده از سوی اصحاب رسانه اطلاعات ما را از دغدغه‌ها تکمیل می‌کند و به ما در تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات وزارتخانه کمک بهتری خواهد کرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تا به امروز فرهنگ در بودجه‌های دولتی حوزه ضعیفی داشته که مشغول آماده‌سازی تبصره‌های جدیدی برای پیشنهاد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هستیم، گفت: امیدواریم این مهم به تصویب مجلس برسد.

وی با تاکید بر اینکه حل برخی از مشکلات نیاز به یک فرایند زمانی دارد و شاید تمام آنها در چهار سال قابل رفع نباشد، بیان کرد: ما تمام تلاش خود را برای حل مشکلات حوزه فرهنگ به ویژه رسانه‌ها به کار بسته‌ایم و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذاری نخواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به تلاش برای حل مشکل مسکن اهالی رسانه خاطرنشان کرد: تعداد ۲۴ هزار مسکن در تفاهم‌نامه با وزارت مسکن و شهرسازی به اهالی رسانه اختصاص یافته که زنان سرپرست خانوار نیز در آن ویژه دیده شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار