خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه موقت همدان باتاکید بر اینکه رفع تحریم‌ها نخستین موضع ایران در مذاکرات وین است،گفت: براساس سیاست‌های اصولی دولت و تیم مذاکره کننده، رفع تحریم‌ها باید قبل از همه در خصوص مسائل هسته‌ای انجام شود.
کد خبر: ۹۳۹۷۱۹۸
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیدحسن فاضلیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران با طرف‌های غربی اظهار داشت: رویکرد محوری و اساسی جمهوری اسلامی ایران در جریان دور تازه مذاکرات وین، رفع کامل تحریم‌های ظالمانه است.

وی با تاکید بر اینکه رفع تحریم‌ها نخستین موضع ایران در مذاکرات وین است، افزود: براساس سیاست‌های اصولی دولت سیزدهم و تیم مذاکره کننده، رفع تحریم‌ها باید قبل از هرگونه صحبت در خصوص مسائل هسته‌ای انجام شود.

امام جمعه موقت همدان اظهار داشت: مهم ترین اصل برای دولت مردمی و کارآمد سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و مذاکره با طرف های غربی، رفع کامل تحریم های ظالمانه علیه کشور است که به عنوان یک موضع اصولی در این دوره از مذاکرات به عنوان اولین قدم از سوی تیم مذاکره کننده کشورمان مطرح و پیگیری می شود.

وی با اشاره به دشمنی‌های گسترده استکبار جهانی با همراهی رژیم صهیونیستی علیه ایران اسلامی، تصریح کرد: تمام ترفندها و دسیسه‌های دشمنان با استقرار دولت مردمی سیزدهم نقش برآب شد و درهم شکست و دولت این خواب آشفته را برای آنها به یک کابوس وحشتناک مبدل کرد.

فاضلیان در ادامه با گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس، گفت: مدرس مرد دیانت، سیاست، صداقت و نماینده‌ای واقعی و متعهد برای مردم بود که به واسطه حضور و تلاش هایش مجلس را به خانه‌ای واقعی برای ملت تبدیل کرد.

به گفته وی، نمایندگان مجلس باید منش و شیوه رفتاری شهید مدرس را الگو و سرلوحه کاری خود قرار داده و تنها برای خدمت و گره گشایی از مشکلات مردم کار و تلاش کنند.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید برای حل مشکلات معیشتی مردم ویژه کار کنند و مانند مدرس شجاع، بی‌پروا و به فکر استقلال کشور باشند خاطرنشان کرد: آیت الله مدرس قبل از شهادت اعلام کرد که به رضاخان بگویید من شهید و ماندگار می‌شوم و تو عاقبت شومی خواهی داشت و همانطور هم شد.

وی همچنین با خدمات موثر و ارزشمند دولت سیزدهم برای خدمت به مردم و کشور براساس اصول اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: دولت در طول ۱۰۰ روز گذشته موفقیت های بزرگ و قابل توجهی را بدست آورده اما نباید انتظار داشته باشیم که همه مشکلات در این مدت کوتاه حل و فصل شود.

فاضلیان همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو(۱۶ آذر)، دانشجویان همواره در میدان عمل حاضر بوده و در جریان انقلاب نیز با ایستادگی مقابل آمریکا و تسخیر لانه جاسوسی موجب شکست توطئه های دشمن شدند و امروز نیز در عرصه کسب علم، خدمت و کار جهادی مشغول خدمت به مردم هستند.

* ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی حیاط خلوت دشمنان انقلاب اسلامی را درهم شکست

امیر دریادار «حسین قهرمانی» معاون مهندسی و پدافند غیرعامل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان گفت که ماموریت دریایی ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی، حیاط خلوت دشمنان انقلاب اسلامی را درهم شکست.

وی اظهار داشت: ناوگروه ۷۵ با پیمودن ۴۵ هزار کیلومتر راه آبی و قرار گرفتن در حیات خلوت دشمن امنیت آنها را به مخاطره انداخت و یادآوری کرد که در صورت هر گونه تعدی و تجاوز نیروی دریایی ارتش پاسخی کوبنده به دشمن متجاوز خواهد داد.

دریادار قهرمانی با بیان اینکه نیروی دریایی با استقرار در ناوگان شمال، جنوب و مرکز کشور از آب های سرزمینی نگهبانی می‌کند، خاطر نشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیش از یک هزار ۵۰۰ شناور اقدام به اسکورت بیش از ۱۰ هزار شناور با هدف تامین اقتصاد مملکت، جریان داشتن واردات و صادرات کالا و تامین مایحتاج مردم در دوران دفاع مقدس کرد.

به گفته وی، پس از جنگ تحمیلی نیز نیروی دریایی تحت اوامر فرماندهی معظم کل قوا، حضور فعالی در صحنه خودکفایی و ساخت قطعات نگهداری، تعمیر ناوشکن ها، شناورها، ناوها و رزم ناوها داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات