خبرهای داغ:
«علی تقوی» کارشناس علوم قرآن و حدیث گفت: امر به معروف و نهی از منکر دارای تنوع و روش‌های گوناگون موثر است.
کد خبر: ۹۳۹۷۲۱۷
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰

امر به معروف و نهی از منکر یک واجب ابتکاری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، «علی تقوی» بنیان گذار جبهه احیاگران واجب فراموش شده و مدرس حوزه علمیه و دانشگاه در همایش عهد فاطمی قرارگاه ثارالله استان قم اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب تعیین شده و در غالب مشخصی نیست؛ بلکه یک واجب ابتکاری و دارای تنوع است.

وی افزود: اگر در برابر اشتباه و انجام گناهان در جامعه سکوت شود، نشانه تایید عمل شخص مقابل است و ترک این فریضه الهی باعث ترویج بی بند و باری در جامعه شده است.

تقوی در ادامه این مراسم با اشاره به کلام امیرالمومنین علی (ع) که «امر به معروف با فضلیت‌ترین اعمال بندگان خداست» تصریح کرد: امروزه یکی از مسائلی که باید با قوت به آن پرداخت، مسئله عفاف و حجاب اسلامی است که تبدیل به معضل اجتماعی شده است.

وی با توجه به اینکه فردی که امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کند مانند فردی است که نماز نمی‌خواند، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر، آزار دیدن هم دارد، ولی نباید برای اینگونه دلایل از آن صرف نظر کنیم. برخی می‌گویند امر به معروف و نهی از منکر نکنید. چرا که مردم از دین زده می‌شوند. مراجع می‌فرمایند اگر شما امر به معروف و نهی از منکر کردید و کسی دلخور شد اشکال ندارد، البته این کار باید با توجه به مسائل فقهی و با بیان خوش باشد. نمی‌شود این واجب را حذف کرد تا به کسی برنخورد.

انتهای پیام/ م. سعادت کاظمی

ارسال نظرات
پر بیننده ها