خبرهای داغ:
همدان-استاندار همدان گفت: وزارت ارشاد سازوکاری در نظر بگیرد تا یک سند فرهنگی فاخر در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و برگرفته از فرهنگ قرآنی و اسلامی تدوین شود.
کد خبر: ۹۳۹۷۲۲۶
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جشنواره صنعت چاپ و تجلیل از فعالان عرصه چاپ که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی هنری ابن سینا برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره و فعالان این صنعت اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساختارها، سازمان‌ها و تشکل‌های فرهنگی متعددی به عنوان متولی فرهنگ عمومی کشور ایجاد شدند که تاکنون نیز تداوم دارند.

وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با توجه به موقعیتی که ایجاد شده و تفکر انقلابی در همه عرصه و ساختارها به پیروی از مقام معظم رهبری فراهم شده، سازوکاری در نظر بگیرید تا یک سند فرهنگی فاخر در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و برگرفته از فرهنگ قرآنی و اسلامی تدوین شود.

استاندار همدان با بیان اینکه سند فرهنگی به گونه‌ای تنظیم و تدوین شود که وظایف و تکالیف متولیان دستگاه در آن به‌طور دقیق مشخص باشد، عنوان کرد: با تدوین سند فرهنگی می‌توان از موازی‌کاری‌ها و اقدامات نا‌هماهنگ جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان استان باید اقدامات و فعالیت‌هایی در شأن و بزرگی مقام استان همدان انجام دهند و نباید طوری رفتار کنند که به تاریخ تمدن ایران اسلامی خدشه‌ای وارد شود، ادامه داد: اعتقاد ما این است که در تمام عرصه‌ها از‌ جمله عرصه فرهنگی و در ساختار فرهنگی صنعت چاپ و چاپخانه حائز اهمیت است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه بیش از یک قرن از سابقه فعالیت چاپ و چاپخانه و ورود آن به عرصه‌های مختلف در ایران می‌گذرد، عنوان کرد: با ورود صنعت چاپ به ایران، جهشی خارق‌العاده در تمام عرصه‌های علم و دانش رخ داد.

وی افزود: تا پیش از صنعت چاپ سرعت انتقال علم و دانش در ایران به کندی صورت گرفت که با اختراع صنعت چاپ صنعت نشر سرعت گرفت و امروز همه بخش ها متاثر از این صنعت هستند.

استاندار همدان با بیان اینکه در حضور وزیر ارشاد اعلام می‌کنم که بنا بر سیاست‌های دولت سیزدهم و با توجه مشکلات عرصه صنعت چاپ از این صنعت و تلاش‌گران عرصه چاپ در استان تا حد بضاعت حمایت معنوی خواهد شد ابراز کرد: اجازه نخواهیم داد این اتحادیه در استان دچار تعرض قرار گیرد و یا به دلیل مشکلات دستخوش تحول شود و فعالان عرصه صنعت چاپ و نشر این عرصه را پویا و زنده نگاه دارند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که می‌خواهند در زمینه صنعت چاپ نقش ایفا کنند، با هماهنگی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی و سازمان صمت در زمین‌هایی که در مناطق ویژه اقتصادی برای ایجاد طرح‌ها و پروژه‌ها در استان در نظر گرفته شده اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات