مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و هنر:

دولتمردان اقدام عملی جهت ثبات اقتصادی انجام دهند/ با بها دادن به نخبگان مانع از مهاجرت آنان شوید

در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی آمده است: جلوگیری از مهاجرت نخبگان و به کارگیری جوانان و بها دادن به آن‌ها، زیرا جوانان آینده سازان این مرزوبوم می‌باشند.
کد خبر: ۹۳۹۷۲۲۸
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، "محمد مسلمی" مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و هنر ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه یزد متن بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی را به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو قرائت کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:
بسمه تعالی
روز دانشجو؛ در تاریخ مبارزات استقلال طلبانه ملت بزرگ ایران، روزی توام با حزن و افتخار تلقی می‌شود؛ حزن ناشی از شهادت سه فرزند بیگناه این ملت و افتخار تقدیم شهید برای مبارزه با استکبار و دولت کودتا؛ شانزده آذر بیانگر آن است که ملت ایران و سرآمد آن‌ها دانشجویان متعهد و انقلابی در همه زمینه‌ها به جهت دارا بودن بینش سیاسی و پیشرو در دانش روز، منش استکبار ستیزی و استقلال طلبی را در خود حفظ کرده و سعی در آگاهی بخشی و سعادت جامعه بشریت دارد.

امروزه نقش آفرینی دانشجویان با اخلاص و بابصیرت همچون شهید مدافع حرم دانشجو "محمدحسین محمدخانی" در عرصه‌هایی مانند علم و فناوری، فرهنگی و اجتماعی و سازندگی به ویژه در محرومیت زدایی و نیز مشارکت در طرح‌های بزرگ ملی از جمله مبارزه با بیماری منحوس کرونا که پابه پای کادر درمان در قالب اردو‌های جهادی و مطالبه گری‌های مستمر و به حق، نشان از مسئولیت پذیری متعهدانه و راهگشایی آن‌ها در پیشرفت کشور دارد.

طبق انتظارمقام معظم رهبری از جامعه دانشگاهی می‌بایست دانشگاه همیشه و در همه جا محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد: اول، جریان مهم علم و تحقیق و دوم، جریان آرمان گرایی و آرمان خواهی‌ها و هدف گذاری‌های سیاسی و اجتماعی لذا امید است مسئولین کشور و بالاخص استان، تمام تلاش خود مبنی بر مهیا نمودن شرایط را به کارگیرند.
مطالبه‌ای که امروز دانشجویان و جوانان ملت از دولتمردان کشورمان دارند به صورت اجمالی به شرح ذیل می‌باشد:
۱. سهولت درمعیشت، یکی از مهم‌ترین مطالبات همه‌ی مردم می‌باشد‌ای کاش دولتمردان اقدام عملی و کارساز در جهت ثبات اقتصادی و جلوگیری از کوچک شدن سفره مردم انجام دهند.

۲. فراهم کردن ازدواج سهل وآسان برای جوانان؛ به این دلیل که شاهد جامعه‌ای پیر در ایران خواهیم بود فلذا از مسئولان امر انتظار می‌رود ضمن توجه و حمایت از جوانان زمینه‌هایی را برای فرهنگ سازی ازدواج آسان فراهم آورد.

۳. جلوگیری از مهاجرت نخبگان و به کارگیری جوانان و بها دادن به آن‌ها، زیرا جوانان آینده سازان این مرزوبوم می‌باشند.

۴. ایجاد امید به آینده برای جوانان؛ زیرا طبق بیانات مقام معظم رهبری: «شرایط اساسی برای پیشرفت امید است».

درخاتمه اینکه؛ بسیج دانشجویی استان یزد ضمن تبریک فرارسیدن روز دانشجو ونثار سلام به روح شهدای ۱۶ آذرماه ۱۳۳۲ و شهیدان دفاع مقدس و امام راحل (قدس سره) و سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی همچنین شهدای مدافع سلامت، امید دارد جوانان و دانشجویان با نصب العین قراردادن بیانیه گام دوم و اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری، به یاری حق آینده‌ای روشن را به منصه‌ی ظهوربگذارند و انشاالله در چشم انداز نزدیک موجبات تحقق آرزوی جامعه بشری رادر رهایی از چنگال سلطه گران و زمینه‌ی رشد علمی و فرهنگی در رسیدن به قله‌های پیشرفت در سطح جهان و زندگی شرافتمندانه و سعاتمند رانیز فراهم بیاورند.

ارسال نظرات