عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در همایش «پلاتویی آسمانی» در بوشهر از حمایت مجلس شورای اسلامی از تولید مجموعه‌های تلویزیونی فاخر «سلمان» و «موسی» خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۷۵۰۹
|
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰

حمایت مجلس از تولید مجموعه‌های تلویزیونی «سلمان» و «موسی»

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، نماینده مردم شهرستان‌های فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: شهید داریوش شاهینی نماد ایستادگی، حقانیت، حق‌طلبی و عدالت‌خواهی بود و تا زنده بود برای خط انقلاب اسلامی و دفاع از حریم ولایت ایستادگی کرد.

حمایت مجلس از تولید مجموعه‌های تلویزیونی «سلمان» و «موسی»

سید احسان قاضی زاده هاشمی افزود: این شهید بزرگوار به عنوان انسانی بصیر، فهیم و زمان شناس همیشه در میانه میدان حاضر بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: امروز ما با حملات گسترده‌ای در عرصه رسانه مواجه هستیم که گاهی سبب شکل‌گیری طوفان‌های رسانه‌ای می‌شود به طوری که همین مسئله سبب شده است تا بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای در جامعه ما به عنوان یک نیاز مهم و ضروری تلقی شود.

حمایت مجلس از تولید مجموعه‌های تلویزیونی «سلمان» و «موسی»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوعات جدیدی در دوره مدیریت جدید صدا و سیما برنامه‌ریزی و در حال انجام است که می‌تواند بیش از گذشته اثرگذار باشد.

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما خاطرنشان کرد: لازم است صدا و سیما در مسائل سیاسی و اخبار به بررسی ابعاد مختلف مسئله بپردازد چرا که ما اعتقاد داریم اگر واقعه‌ای رخ می‌دهد لازم است رسانه جلودار باشد چون روایت اول است که می‌تواند جریان‌ساز باشد.

نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی افزود: روایت‌گری رسانه لازم است مبتنی بر واقعیات و بیان مسئله همراه با بررسی زوایای مختلف باشد که انجام این کار مهم جز با هنرمندی و تدبیر و با در نظر گرفتن دقت و صحت انجام نمی‌شود.

قاضی زاده هاشمی به تقویت حوزه نمایش در رسانه ملی نیز اشاره کرد و گفت: آخرین مجموعه تلویزیونی فاخری که در صدا و سیما تولید شده است مجموعه تلویزیونی «مختار نامه» است که سال‌های زیادی از تولید آن می‌گذرد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از ساخت مجموعه تلویزیونی‌های فاخر «سلمان» و «موسی» حمایت کرده و اعتبارات ویژه‌ای را به صورت سنواتی برای آن در نظر گرفته است که امیدواریم بر این اساس، سطح کارهای نمایشی تلویزیون به سطوح فاخرتری ارتقا پیدا کرده و بتواند آثار نمایشی خوبی را در ترازهای جهانی ارائه کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: تولید این مجموعه‌های تلویزیونی زمان نسبتاً طولانی را به خود اختصاص داده است که ان شاء الله بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است فرآیند تولید یکی از این مجموعه‌ها سال 1404 و دیگری سال 1406 به پایان برسد.

همایش «پلاتویی آسمانی» به مناسبت گرامیداشت سال روز عروج شهدای رسانه و شهید داریوش شاهینی به همت سازمان بسیج رسانه استان بوشهر و صدا و سیمای مرکز بوشهر در سالن همایش‌های صدا و سیمای مرکز بوشهر برگزار شد.

در این همایش که با حضور جمعی از مدیران و اصحاب رسانه‌های استان بوشهر برگزار شد از خانواده شهید شاهینی شهید عرصه رسانه استان بوشهر تقدیر به عمل آمد.

حمایت مجلس از تولید مجموعه‌های تلویزیونی «سلمان» و «موسی»

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها