رئیس بهزیستی شهرستان ملارد گفت: هفته بهزیستی بهترین فرصت برای بیان چالشها و مشکلات معلولین است.
کد خبر: ۹۳۹۷۵۸۲
|
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

به گزراش خبرگزاری بسیج، همزمان با هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت مراسمی جهت تقدیر از معلولین دارای مقام های برتر ، مادران دارای چند فرزند معلول ، کارآفرینان و .... با حضور جابر کریمی فرماندار، دکتر حسین حق وردی نماینده مردم ملارد در مجلس شورای اسلامی، امیر سلحشور عضوشورای شهر ملارد، نرگس مشعشعی بخشدار مرکزی ملارد، حجت السلام والمسلمین قربانی نماینده دفتر امام جمعه ، دکتر یزدانیار معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری، داود خادم رئیس اداره و نمایندگان برخی دستگاههای خدمت رسان برگزار شد.

 داود خادم در ابتدای مراسم ضمن تبریک این روز و تقدیر از حمایت همیشگی مجموعه فرمانداری و سایر مسئولین شهرستان گفت: 8 الی 14 آذرماه ، هر ساله فرصتی است که بیش از پیش به چالشها و مشکلات افراد دارای معلولیت بپردازیم و فعالیت های سازمان بهزیستی که در جهت خدمت رسانی به جامعه هدف بوده و در واقع وظیفه ذاتی سازمان هست را عنوان نمائیم.

وی افزود: یکی از مهمتریم مسائلی که با اجرای آن میتوانیم بسیاری از مشکلات معلولین را مرتفع نمائیم اجرایی نمودن قانون جامع حمایت از معلولین میباشد که در سال 96 به تصویب رسیده است.

خادم در ادامه با بیان برخی از مسائل موجود گفت: تعداد زیادی از مشکلات مردم در بحث معیشتی، مسکن، درمان، اشتغال و ... در قانون جامع حمایت از معلولین گنجانده شده است که مسلتزم همکاری و همراهی دستگاههای اجرایی است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد در بخشی از صحبتهایش با اشاره به قانون سه درصدی استخدام معلولین در دستگاه های دولتی خواستار استخدام معلولین در بیمارستان تازه تاسیس شهرستان با توجه به توانمندی ، تحصیلات و .... این افراد شد.

جابر کریمی فرماندار شهرستان صمن تبریک هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت و تقدیر از زحمات مجموعه بهزیستی گفت: تمامی مسئولین شهرستان در تلاشند تا قدمی در جهت رفع مشکلات افراد دارای معلولیت بردارند.

وی افزود: در حال حاضر شرایط مانند گذشته نیست و ارگانهای دولتی نمیتوانند به تنهایی مشکلات را رفع کنند و میبایستی با استفاده از ادارات و ظرفیت سازمان های مردم نهاد پیگیر مسائل شد .

کریمی با تاکید بر ضرورت مطالبه خواسته های معلولین توسط نمایندگانی از خود گفت: در موقعیت های حساس و بروز حوادث ناگهاني نيز همواره كمك مردم تاثير بسزايي در كنترل وضعيت موجود داشته و در موضوع مربوط به معلولين نيز ياري گرفتن از گروههاي جهادي و خود معلولين بسيار مثمر ثمر هست .

دکتر حق وردی نماینده مردم شهرستانهای قدس ، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن بیان مشکلاتی که در خصوص اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولین وجود دارد گفت: از تاریخی که در شهرستان شروع بکار نموده ام از طریق موسسه خیریه شهید ناصر قربانی که به نوعی نماینده جامعه معلولین شهرستان محسوب میشود پیگیر برخی مشکلات بوده ام و در حال حاضر نیز مواردی در دست بررسی است.

وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین مسائلی که بصورت جدی و دقیق سعی در تصویب آن داریم مسئله پیوست پایان کار در پروژه های ساختمانی است که نقش بسزایی در یکی از مهمترین مشکلات معلولین یعنی مناسب سازی اماکن و معابر دارد.

شایان ذکر است در ادامه این برنامه افراد حاضر و نمایندگان مراکز توانبخشی مسائل و مشکلات و درخواستهای خود را مطرح نمودند که مسئولین حاضر در جلسه قول مساعدت داده و در آخر از افراد موفق با اهدا لوح و هدایا تقدیر شد.

ارسال نظرات