خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون آموزش مجلس از اتمام بررسی طرح تدریس ادبیات زبان های محلی و قومی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۷۶۸۸
|
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه 14 آذر) این کمیسیون اظهار داشت: طرح اجرای اصل 15 قانون اساسی یعنی تدریس ادبیات زبان‌های محلی و قومی در مدارس کشور در دستور کار امروز کمیسیون آموزش بود که بعد از تصویب نهایی آن، تقدیم هیات رئیسه شد.

وی افزود: این طرح مربوط به تدریس کتاب‌ها و مواد درسی و آموزشی در تمامی پایه‌ها است که باید به زبان و سبک فارسی باشد و معلمان باید به زبان فارسی، محتوای کتب درسی را آموزش دهند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش مکلف است از سال 1403 – 1402 ترتیبی اتخاذ کند تا ادبیات زبان های محلی و قومی متناسب با هر منطقه به صورت دو واحد اختیاری (دو ساعت در هفته) در پایه‌های هفتم و دهم آموزش داده شود ضمن اینکه رسم‌الخط کتب‌ها فارسی است و استفاده از سایر رسم‌الخط‌ها ممنوع خواهد بود همچنین مرجع تشخیص زبان‌های قومی و محلی هر منطقه فرهنگستان ادبیات فارسی و برنامه‌ریزی درسی است.

منادی گفت: کمیسیون آموزش مجلس با در نظر گرفتن هزینه‌های این طرح در بودجه 1401 نسبت به احتمال ایراد اصل 75 شدن (بار مالی) این طرح اقدام خواهد شد.

ارسال نظرات