رئیس هیات ووشو استان اردبیل گفت: وجود بیش از یک هزار ووشکار در استان اردبیل و قهرمانان متعدد و مربیان زبده در رشته ووشو ایجاب می‌کند تا خانه ووشو اردبیل دایر شود.
کد خبر: ۹۳۹۷۷۷۶
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴

فعالیت بیش از یک هزار ووشوکار در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، هوشنگ افشار  در نشست خبری با خبرنگاران که در محل هیات هیات ووشو استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: وجود قهرمانان متعدد و مربیان زبده در رشته ووشو اردبیل ایجاب می‌کند تا این رشته پر مدال صاحب خانه شود زیرا که افزایش سالن‌های تخصصی، سبب رشد و توسعه هرچه بهتر این رشته ورزشی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر سالن تخصصی ۳۵۰ متری تمرین ووشو در شهرستان اردبیل دایر است اما به هیچ وجه این سالن در شان ورزشکاران و مربیان پر افتخار این رشته نیست.

رئیس هیات ووشو استان اردبیل بیان کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا طی چند سال گذشته اجازه ندادیم سالن‌هایمان تعطیل شود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ورزشکاران‌مان به شکل مستمر در تمرینات شرکت کردند و همین تمرینات سبب شد تا تیم اردبیل در مسابقات کشوری تاریخ‌سازی کرده و مقام نائب قهرمانی را کسب کند.

افشار تصریح کرد: بیشترین کسب مدال را هیات ووشوی استان از سال ۹۰ به بعد به خود اختصاص داده است به طوری که ورزشکارانمان در مسابقات کشوری، آسیایی و جهانی صاحب مدال هستند و هر سال ما حداقل یک مدال در بازی‌های آسیایی یا جهانی کسب می‌کنیم.

وی در خصوص تعداد ورزشکاران فعال رشته ووشو در استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۱۶ ورزشکار دارای بیمه فعال در رشته ووشو مشغول فعالیت هستند.

رییس هیات ووشوی استان اردبیل گفت: ووشوی استان اردبیل دارای ۴۵ مربی و ۲۰ باشگاه در سطح محلات مختلف است که زیر نظر هیات ووشو جهت افتخار آفرینی برای استانمان تلاش می‌کنند.

افشار با اشاره به مشکلات موجود در هیات ووشو عنوان کرد: حمایت‌ها از ورزش ووشو و قهرمانان این رشته کافی نیست و انتظاراتمان از مسؤولان ذی ربط فراتر از این‌ها است.

۷ ورزشکار اردبیلی به اردوی تیم ملی ووشو راه یافتند

در ادامه این نشست حسین محمدزاده، سرمربی تیم ووشو استان اردبیل در مسابقات کشوری با اشاره به افتخار آفرینی این تیم در سطح کشور و کسب مقام نائب قهرمانی بیان کرد: ۷ ورزشکار در ۷ وزن مختلف در مسابقات کشوری داشتیم که به میدان مبارزه رفتند و حاصل این تلاش‌ها ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک مدال برنز بود.

محمدزاده سطح مسابقات را بسیار بالا دانست و افزود: وجود قهرمانان کشوری و آسیایی دوره‌های قبل و هم چنین برگزاری این مسابقات به عنوان انتخابی اردوی تیم ملی، اهمیت و سطح بسیاری بالایی را به این مسابقات داده بود.

وی گفت: بعد از مسابقات کشوری ۷ نفر از ورزشکاران ووشوی استان اردبیل به اردوی تیم ملی دعوت شدند که پس از سپری کردن پروسه خاص امیدواریم به تیم ملی نیز راه یابند.

ارسال نظرات