نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با حضور در روستای خورشهاب از توابع بخش دلوار تنگستان، ضمن دیدار با مردم، از بخش‌های مختلف این روستا بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.
کد خبر: ۹۳۹۷۷۷۷
|
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۷

بازدید آیت الله صفایی بوشهری از روستای خورشهاب و بررسی مشکلات این روستا

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، در این بازدید که مدیرکل کمیته امداد استان، فرماندار تنگستان، امامان جمعه دشتی و تنگستان و نماینده گروه‌های جهادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز حضور داشتند نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از اسکه، گلزار شهدا، دارالقرآن، طرح توسعه مسجد، ساحل و همچنین منزل چند تن از نیازمندان این روستا به صورت میدانی بازدید کرده و ضمن بررسی مشکلات آن‌ها و گفتگو با اهالی این روستا، دستوراتی را در جهت رفع مشکلات و موانع موجود به مسئولان مربوطه ارائه نمود.

بازدید آیت الله صفایی بوشهری از روستای خورشهاب و بررسی مشکلات این روستا

آیت الله صفایی بوشهری سپس با حضور در مسجد جامع امیرالمؤمنین (ع)، ضمن اقامه نماز مغرب و عشاء، با اهالی این روستا دیدار و مردم نیز مشکلات خود را با وی در میان گذاشتند.
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در جمع اهالی خونگرم این روستا، منطقه خورشهاب را یکی از مناطق مهم و تاریخی استان بوشهر عنوان نموده و بیان کرد: روستای خورشهاب دارای مردمانی بسیار شریف و ظرفیت‌های توسعه بسیاری است، اما به اندازه تاریخ پرشکوه و مردم خوب و ظرفیت‌های موجودش، پیشرفت نکرده و کمبود‌ها و محرومیت‌های زیادی دارد و این خیلی عجیب است.
وی با اشاره به مشکل آب شرب این روستا و با بیان اینکه روستای خورشهاب در طول روز به ۵۰۰ متر مکعب آب شرب نیاز دارد، اظهار کرد: متاسفانه به طور متوسط این روستا هفته‌ای دو ساعت بیشتر آب ندارد و با توجه به گرمسیری بودن منطقه، این مشکل یک مشکل جدی است که لازم است مسئولان هرچه سریعتر این مشکل را برطرف کنند.
امام جمعه بوشهر یکی دیگر از مشکلات این روستا را مسئله اشتغال عنوان نموده و افزود: شغل بیشتر اهالی این روستا صیادی است و با توجه به این مسئله لازم است که صنایع تبدیلی مربوط به آبزیان با مشارکت خود مردم ساخته شود که بتواند تا حدودی بحث اشغال را حل کند.
آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه روستای خورشهاب مراکز ورزشی، تفریحی و جاذبه‌های کمی برای جوانان دارد، افزود: لازم است در این روستا مراکز ورزشی برای جوانان ایجاد شود.
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه ضمن بیان نکاتی در رابطه با وضعیت ظاهری و مبلمان روستا، مکان‌های فرهنگی، دارالقرآن و طرح توسعه مسجد این روستا، بر رفع سریع‌تر این مشکلات از ناحیه مسئولین تأکید کرد.
این دیدار که جمعی از مسئولین استانی و شهرستان نیز حضور داشتند، مصوباتی نیز داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به احداث مخزن آب ۱۰ هزار لیتری و تهیه ۱۵۰ بسته معیشتی برای نیازمندان این روستا از طرف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ه) و گروه‌های جهادی این ستاد، تهیه مخازن خانگی ذخیره آب برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، اهدای ۱۵۰ هدیه برای بانوان نیازمند این روستا در روز ولادت حضرت زینب (س) از طرف نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و پیگیری اشتغال دریا پایه، احداث سالن ورزشی و کمک به طرح توسعه مسجد از طرف فرمانداری تنگستان اشاره کرد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات