مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر رازش های دفاع مقدس استان ایلام:

ماندگارترین اثر در ذهن انسان اثر هنری است/ شهدا با هنر خود خالق صحنه های حماسی در دفاع مقدس بودند

فولادی با بیان اینکه ماندگارترین اثر در ذهن انسان اثر هنری است، گفت: دفاع مقدس هنر ماندگار انقلاب اسلامی بود و شهدا با هنر خود خالق صحنه های حماسی در دفاع مقدس بودند.
کد خبر: ۹۳۹۷۷۹۳
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام، در آیین تجلیل برگزیدگان چهار جشنواره هنری و ادبی و اکران فیلم کوتاه بشقاب پرنده، اظهار کرد: هنر همواره انسان را به سمت تکامل و تعالی هدایت کرده است و  بزرگترین و چیره دست ترین هنرمند عالم خداوند متعال خالق همه زیبایی هاست.

« محمدحسین فولادی» با بیان اینکه هنر در طول تاریخ مورد تکریم و احترام انسانیت قرار گرفته است، افزود: پیامبران عزیز ما هم هنرمند بوده اند و بسیاری از هنرمندان ما در خلق آثار خود به انبیاء و اولیای الهی متصل می شوند.

وی با بیان اینکه حتی انسان های لاییک و بی دین نیز ارزش فوق العاده ای برای هنر قایل هستند، تصریح کرد: بسیاری از اندیشمندان، هنر را ملکه همه دانش ها معرفی کرده و هنر محور پرهیز از خشونت توصیف می کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام گفت: اسلام به مراتب ارزش والاتری برای هنر قایل بوده است و هنرمند را انسانی را معرفی می کند که از ذهن خود تراوش می کند و خالق زیبایی ها می شود و به واسطه عقلانیت و شهودی که به دست می آورد به سوی خداوند متعال حرکت می کند.

فولادی بیان کرد: قرآن کریم برای هنرمند هم جایگاه ویژه ای قایل است و داستان های زیبایی از سرگذشت پیامبران و اقوام مختلف در قرآن کریم به زیبایی تمام بیان می شود که  هنرمندان چیره دست کشورمان این داستان ها را به زیبایی در قاب هنر بیان می کنند.

وی با تاکید بر اینکه ماندگارترین اثر در ذهن انسان اثر هنری است، تصریح کرد: ارزش کار یک خلق اثر هنری فاخر از ساعت ها سخنرانی به مراتب بالاتر است،  امام راحل، با هنر خود، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند این در حالی بود که هیچ‌کدام از اندیشکده های غرب و شرق دنیا وقوع انقلاب اسلامی را پیش بینی نمی کردند و با پیروزی انقلاب اسلامی، معجزه قرن را رقم  خورد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام با بیان اینکه دفاع مقدس هم هنر ماندگار انقلاب اسلامی بود، افزود:  اینکه امروز  بعد از سی و شش سال از دفاع مقدس، شهر به شهر و روستا به روستا یاد و خاطره  شهدای عزیز را تکریم می نماییم، نشان از ماندگاری  هنر شهدای والای انقلاب اسلامی ایران است.

 

فولادی ابراز کرد: امروز نیاز به تفکر و خلق حماسه های بزرگتر و والاتری داریم، همانطور که هنرمندان ما در دفاع مقدس، مظلومیت رزمندگان و حماسه های مردان و زنان این سرزمین،ایستادگی را در برابر دشمنان در قاب دوربین و هنر نشان دادند، به لطف خداوند متعال سرنوشت جنگ را تغییر دادند، امروز نیز لازم است که بیش از گذشته هنر فاخر دینی و اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: هنر می‌تواند  به عنوان بخشی از فرهنگ، دو مسیر را پیش روی خود داشته باشد، که یک مسیر، خدا محوری  و خدا باوری است که زیبایی های معنوی ایجاد می کند، وحدت و انسجام ایجاد می کند و نگاه های را به سمت تعالی سوق می دهد و انسان را به خداوند متعال وصل می کند و از سمت دیگر می تواند محور ضلالت و گمراهی باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام تصریح کرد: نظام سلطه امروز هنرمندانی را با ابزارها و تکنولوژی های نوین به کار می گیرند تا بتواند در مسیر انقلاب اسلامی انحراف ایجاد کنند، بین نسل جوان و شهدای ما گسست ایجاد کنند،در عصر حضرت موسی از هنر برای انحراف و گمراهی استفاده می کردند، در همین عصر از هنر استفاده می کنند غافل از اینکه عصای موسی هنر خداوند متعال باطل کننده سحر و جادوی آنهاست و هنرمندان ما  با خلق حماسه های هنری خود، پررنگ کردن نقاط قوت ارزشمند دینی و فرهنگی در دفاع مقدس می توانند باطل کننده سحر و جادوی  آنان باشند.

فولادی گفت: امروز به عزت هنرمندان افتخار می کنیم و باید از هنرمندان حمایت کنیم و صمیمانه از تلاش هنرمندان قدردانی می شود، ما افتخار می کنیم و مصمم هستیم که در این مسیر. با حمایت از هنرمندان استان زمینه تعالی و تقویت هنر را در رشته های مختلف را فراهم کنیم و توجه ویژه ای با تاکیدات مقام معظم رهبری به هنر دفاع مقدس استفاده شود و از ظرفیت های هنرمندان در حوزه های مختلف استفاده شود.

گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان مرحله استانی پنجمین جشنواره ملی هنری «فانوس»، برگزیدگان مرحله منطقه‌ای دومین جشنواره ملی تئاتر «سنگر» و فعالان هنری استان در عرصه دفاع مقدس با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از فیلم کوتا « بشقاب پرنده» کاری از هنرمندان ایلام رونمایی و اکران شد و برگزیدگان مرحله استانی بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و نفرات برتر مرحله استانی دهمین جایزه ادبی داستان کوتاه «یوسف» نیز تجلیل شد.

ارسال نظرات