خبرهای داغ:
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه قم به مناسبت ۱۶ آذر ۱۴۰۰

شانزدهم آذر، نماد استکبار ستیزی و تجلی بخش فرهنگ ایستادگی و شهادت است

شانزدهم آذر، نماد استکبار ستیزی و تجلی بخش فرهنگ ایستادگی و شهادت است. تجلی شهدای شانزدهم آذر ۱۳۳۲ در برگ‌های تاریخ، نشانگر تاثیر عمیق فرهنگ عاشورا بر ملت عزیز ایران است که نمونه‌های آن در همه دوره‌ها و نسل‌های ایران اسلامی مشهود است.
کد خبر: ۹۳۹۸۰۵۷
|
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم


شانزدهم آذر، نماد استکبار ستیزی و تجلی بخش فرهنگ ایستادگی و شهادت است. تجلی شهدای شانزدهم آذر ۱۳۳۲ در برگ‌های تاریخ، نشانگر تاثیر عمیق فرهنگ عاشورا بر ملت عزیز ایران است که نمونه‌های آن در همه دوره‌ها و نسل‌های ایران اسلامی مشهود است.

شانزدهم آذر صرفا معطوف به برگزاری مراسمات مختلف در یک روز نیست. شانزدهم آذرماه هویت است. هویت دانشجو. ماموریت ما از همان شانزده آذر ۳۲ مشخص شده است. کنشگری فعال در جامعه. بی تفاوت نبودن نسبت به مسائل مختلف جامعه. این همان ماموریتی است که تا به امروز ادامه داشته. دانشجو حساس به مسائل است؛ مسائل دانشگاه، جامعه، استان، بین الملل. دانشجو مطالبه گر است؛ نه مطالبه برای مطرح شدن؛ نه مطالبه برای تخریب؛ بلکه به نیت اصلاح امور و بر اساس واقعیت؛ مطالبه با یک دید منصفانه و به همراه پیشنهاد.

امروز ما در برهه‌ای از تاریخ قرارگرفته ایم که شاید هیچگاه به اندازه آن نیاز به حضور ما در عرصه‌های مختلف نبوده است. رهبر معظم انقلاب در دیدار هایشان با دانشجویان همواره مطالب بسیار مهمی را مطرح کرده اند که شاید بتوان دیدار ۰۱/۰۳/۱۳۹۸ و ۰۵/۰۷/۱۴۰۰ را دو نمونه از شاخص‌ترین دیدار‌ها مطرح کرد. در ۰۱/۰۳/۱۳۹۸ ایشان اقدام به تشریح بیانیه گام دوم که مخاطب اصلی آن جوانان است و در ۰۵/۰۷/۱۴۰۰ ماموریت جهاد تبیین که مهمترین عنصر برای مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان و صیانت از انقلاب اسلامی در بعد نرم است را خطاب به دانشجویان مطرح میکنند. این جایگاه حقیقی دانشجوست. سطح مطالبات از دانشجو در چنین سطحی است.

امروز دشمن خارجی با همراهی خود فروختگان داخلی دست در دست هم یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند و آن ایجاد ناآرامی در داخل کشور بوسیله‌ی ایجاد ناامیدی در مردم بواسطه‌ی وجود برخی مشکلات و کاستی هاست که البته بانیان وضع موجود برای مردم واضح و مشخص هستند.

امروز برنامه‌ی دشمن آن است که با مستمسک قرار دادن وضعیت آب، وضعیت معیشت و غذایی و مشکلات دارویی انقلاب اسلامی و بتبع آن دین مبین اسلام را هدف قرار داده و اینگونه الغا کنند که دین کارکرد لازم را ندارد.

به وضوح شواهد این موضوع در اتفاقات اخیر اصفهان نمایان است. البته لازم است که منافقین بزدل و سلطنت طلبان کوردل بدانند که دست کثیف آن‌ها را در وقوع چنین حوادثی می‌بینیم. مردم هوشمند و انقلابی اصفهان هم بار دگر هوشمندی نشان داده و ضمن طرح منطقی مطالبات خود، صف خود را از این اراذل و اوباش جدا کردند.

امروز دشمن به دنبال آن است تا اتفاقات خوب رقم خورده در ۱۰۰ روز گذشته را انکار کند. جریان لیبرال نیز برنامه‌ی خود برای تخریب دولت، حسب شرایط، جلو انداخته و می‌بینیم که فضای مجازی به محلی برای لجن پراکنی این افراد تبدیل شده است.

امروز هجمه به تیم مذاکره کننده امری بدیهی است چراکه این تیم تشکیل شده از نخبگان انقلابی است که ضمن تلاش جهت احقاق حقوق حقه‌ی ملت ایران، بر اصول و مبانی انقلابی خود استوار ایستاده اند.

ما دانشجویان بسیجی دانشگاه قم به بهانه فرارسیدن روز دانشجو لازم می‌دانیم مجددا اعلام کنیم که در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی و کمک به تشکیل دولت اسلامی همواره در خدمت مردم شریف ایران عزیز هستیم و ضمن مطالبه از تمامی مسئولین عزیز، آماده هر نوع کمک جهت پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی هستیم.

والسلام علیکم

ارسال نظرات