معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی:

دانشجو مؤذن جامعه است/ حل مشکلات مناطق محروم توسط دانشجویان دانشگاه ندیده

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی کشور، در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما از رسالت امروز دانشجویان گفت.
کد خبر: ۹۳۹۸۰۸۵
|
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدمهدی نیازمند به مناسبت روز دانشجو در برنامه «سلام تهران» حضور یافت و ضمن بیان مطالبات دانشجویان در خصوص وظایف معاونت گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی، اظهار داشت: یکی از رسالت‌‌های اصلی جریان دانشجویی که در جامعه هم جا افتاده، این است که دانشجو را مؤذن جامعه قلمداد می‌کنند. یعنی نواقص، کاستی‌ها و اشکالات را می‌بیند و خواسته مردم را مطالبه‌گری می‌کند.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری نیازمند مهارت است، تصریح کرد: مطالبه‌گری همراه با مهارت، با نق زدن فرق می‌کند. این نوع مطالبه‌گری برخاسته از اندیشه و نگاه عمیق است. دانشجو باید بداند که چگونه مسائل را ریشه‌یابی و در چه قالب‌هایی مطالبه کند. گاهی این مسائل در نشست با مسئولین مطرح می‌شود و گاهی هم لازم است که تجمعاتی شکل بگیرد.

نیازمند معاونت گفتمان‌سازی را ناظر بر جاری کردن اندیشه‌های بزرگان و توصیه‌های امامین انقلاب دانست و گفت: وظیفه ما تنها ایجاد گفتمان نیست، برای تشکیل فضای آزاداندیشی لازم است ذهن دانشجو خلاق باشد، از بین چالش‌هایی که با آنها روبه‌روست حقایق را انتخاب کند و این اندیشه‌ها به درستی بیان شود.

وی با بیان اینکه کار ما حمایت و پیگیری کرسی‌های آزاداندیشی است، تأکید کرد: این مسئله هنوز به خوبی در جامعه جا نیفتاده است و در تلاشیم در ایام مختلف و در فضای مجازی این کرسی‌ها برگزار شود. نکته حائز اهمیتی که در مسیر حرکت دانشجویان رخ داده و روز به روز بر قدرت آن افزوده می‌شود، پیشروی با شاخص‌های عدالت است.

معاون سازمان بسیج دانشجویی پیشروی بر اساس عدالت را حریت جریان دانشجویی دانست و افزود: دانشجو هر جا خلاف و یا اشکالی مشاهده کند، آن را فریاد می‌زند. اما دانشجو باید تفاوت‌های اتهام‌زنی و تخریب را با انتقاد بیاموزد. دانشجو نقش حلقه میانی در بین مردم با مسئول را ایفا می‌کند. همانطور که خیلی از مسائل با صراحت نزد ریاست قوه قضائیه و رئیس مجلس توسط دانشجویان مطرح شد. این آزادی بیان با مدیریت مقام معظم رهبری اتفاق افتاده است، ایشان حتی در ایام کرونا هم دیدار با دانشجویان را لغو نکردند.

نیازمند یکی دیگر از وظایف معاونت گفتمان‌سازی و سازمان بسیج دانشجویی را دغدغه‌مند کردن دانشجو عنوان و بیان کرد: طی سال‌های اخیر تلاش شده است که دانشجو به مسائل سیاسی، اطراف و ساحت علم و دانش توجه کند و دچار ناامیدی نشود. زیرا عده‌ای تلاش می‌کنند تا نخبگان از کشور خارج شوند، ما برای مقابله با این مسئله به دنبال دغدغه‌مند کردن دانشجو هستیم.

وی با بیان اینکه بسیار می‌بینیم دانشجویانی که کرونا اجازه نداده است فضای دانشگاه را از نزدیک ببینند، همراه با گروه‌های جهادی در مناطق محروم حاضر می‌شوند، تصریح کرد: دانشجو در همراهی با گروه‌های جهادی، از نزدیک مسائل را می‌بیند و از فضای بدون دغدغه خارج می‌شود و ناظر بر حل برخی از مشکلات مردم است. به طور مثال دانشجویان در برخی استان‌ها شاهد دشواری کشاورزان در عرضه و فروش مستقیم محصولاتشان به مصرف‌کننده بودند، آنها برای حل این مشکل به صورت جهادی وارد عمل شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار