خبرهای داغ:

جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در بیارجمند برگزار شد

شاهرود_رئیس پارک ملی توران از برگزاری دهمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا در بخش بیارجمند خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۸۱۷۶
|
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳

جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در بیارجمند برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج، احمد رادمان، رئیس پارک ملی توران پیش از ظهر امروز در دهمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در بیارجمند اظهار کرد: این جشنواره گردشگری پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا در روستای هدف گردشگری قلعه بالا از توابع بخش بیارجمند برگزار شد.
او گفت: این قبیل جشنواره‌ها که با هدف شناساندن جاذبه‌های گردشگری منطقه هرساله برگزار می‌شوند، در سال جاری نیز با حضور پررنگ مردم، طبیعت‌دوستان و گردشگران برگزار شد.
رئیس پارک ملی توران بیان کرد: در جشنواره امسال برنامه‌های مختلفی شامل اجرای موسیقی سنتی، دوبیتی‌خوانی، آوازخوانی توسط افراد محلی، بازی‌های بومی و محلی اجرا شد و از جاذبه‌های گردشگری روستا‌های منطقه و اقامتگاه‌های بوم‌گردی و روستاگردی و صنایع‌دستی و محصولات روستایی و ... بازدید به عمل آمد.
رادمان همچنین به معرفی زاغ بور، تنها پرنده بومی انحصاری ایران پرداخت و معرفی کاملی نیز از مجموعه تحت حفاظت توران و تنوع زیستی منطقه داشت.
او با اشاره به فعالیت‌های مختلف انجام‌شده در جهت حفاظت بهتر از حیات وحش، بر لزوم حفاظت از محیط زیست با کمک و مشارکت عموم مردم تأکید کرد.
در این جشنواره در جهت شناخت و آگاهی‌رسانی بهتر و بیشتر شرکت‌کنندگان، تبلیغات محیطی گسترده‌ای نیز با عنوان زاغ بور و سایر گونه‌های مهم حیات وحش منطقه توران در جای‌جای روستای هدف گردشگری قلعه بالا و محل برگزاری جشنواره با نصب بنر و تصاویر مربوطه به نمایش گذاشته شده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار