خبرهای داغ:
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به تردد بیش از ۲ هزار خودروی شوتی در جاده‌های استان خوزستان، گفت: تصادفات خودروهای شوتی برای خوزستان مشکل‌ساز شده است به گونه‌ای که امسال بیش از ۵۰ فقره تصادف فوتی این خودروها در خوزستان رخ داده که نگران‌کننده است.
کد خبر: ۹۳۹۸۲۹۴
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: نیروی انتظامی به تنهایی با خودروهای حامل کالای قاچاق به اصطلاح خودروهای شوتی، برخورد می‌کند؛ روزانه خودروهای شوتی زیادی را متوقف می‌کنیم یا به مقام قضایی ارجاع می‌دهیم.

به گزارش بسیج، وی افزود: تعدادی از خودروهای شوتی، پلاک‌ها را بر می‌دارند یا مخدوش می‌کنند و برخی نیز حامل کالای قاچاق هستند که این خودروها توقیف و به مقام قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه حتی در توقیف و نگهداشت این خودروها با مشکل مواجه هستیم، گفت: برخی اوقات این خودروها متوقف و بلافاصله آزاد می‌شوند. دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق کالا به ویژه مراجع قضایی باید در این خصوص بیشتر همکاری کنند تا این خودروها مدت زمان بیشتری توقیف شوند.

وی بیان کرد: بارهای این خودروها نیز به تعزیرات و مراجع قضایی تحویل داده می‌شود تا اقدامات بعدی و برخوردها انجام شود.

دولتشاهی با بیان اینکه در خوزستان ۱۸ هزار کیلومتر جاده وجود دارد، گفت: روزانه به طور متوسط بیش از ۲ هزار خودروی شوتی از جاده‌های خوزستان تردد دارند. در استان‌های همجوار هیچ برخوردی با این خودروها نمی‌شود بنابراین زمانی که این خودروها وارد جاده‌های خوزستان می‌شوند، پراکنده می‌شوند.

وی گفت: پلیس تا حد توان در حال برخورد با این خودروها است و تعداد زیادی از این خودروها توقیف هستند. فرمانده انتظامی خوزستان نیز به جد پیگیر این موضوع است.

رئیس پلیس راه خوزستان افزود: با توجه به تعداد بالای خودروهای شوتی در جاده‌های خوزستان، باید همه دستگاه‌ها و استان‌های همجوار همکاری کنند تا بیشتر با این خودروها برخورد شود.

وی افزود: تصادفات خودروهای شوتی برای خوزستان مشکل‌ساز شده است به گونه‌ای که امسال بیش از ۵۰ فقره تصادف فوتی این خودروها در خوزستان رخ داده که نگران‌کننده است.

دولتشاهی با اشاره به وضعیت تصادفات در محورهای استان خوزستان گفت: هر چند جاده‌ها و خودروها استاندارد لازم را ندارند اما رانندگان باید توجه کنند و خود را با هر شرایطی وفق دهند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: در هر جاده‌ای رانندگی باید متناسب با آن جاده باشد اما متاسفانه رانندگان در همه جاده‌ها سرعت مطمئنه را رعایت نمی‌کنند. از کمربند نیز استفاده نمی‌کنند و توجه به جلو ندارند. البته دستگاه‌های ذی‌ربط نیز باید در بحث ایمن‌سازی جاده‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها