حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه رويداد ملي فهما منجر به جريان‌سازي فرهنگي کانون های مساجد سراسر کشور شده است، گفت: رویداد ملی فهما فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های کانون‌های مساجد است.
کد خبر: ۹۳۹۸۳۱۶
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در گفت و گو با خبرنگار بسیج در ایلام، اظهار کرد: سومین رویداد ملی فهما در سطح کانون های مساجد سراسر کشور با شعار «به توان مردم» برگزار می شود.

حجت الاسلام «علی چراغی پور» با بیان اینکه اجرای سومین  رویداد ملی فهما در استان ایلام همزمان با سراسر کشور از ۱۶ مردادماه سال جاری آغاز شده و ثبت‌نام آن تا ۳۰ آذر ادامه دارد، افزود: ۴۶ برنامه در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق برای گروه‌های مختلف سنی و استعدادی در اجرای سومین رویداد ملی فهما پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این رویداد ملی، کانون های فرهنگی و هنری، فعالیت ها، برنامه ها و طرح ها، آمار و اطلاعات کانون خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت می کنند، ابراز کرد: رویداد ملی فهما فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های کانون‌های مساجد و کادرسازی نیروی متعهد و متخصص برای آینده کشور است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بيان اينکه رويداد ملي فهما منجر به جريان‌سازي فرهنگي کانون های مساجد سراسر کشور شده است، گفت: استان ایلام دارای ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری است که از این میزان نیز تا کنون  257 کانون ايلام فعاليت‌هاي خود را در سامانه ثبت کرده اند.

حجت الاسلام چراغی پور یادآور شد: رقابتی شدن این طرح بین کانون های مساجد سراسر کشور منجر به تحرک و پویایی بیش از بیش کانون ها جهت حضور فعال آنها در عرصه رقابتی این رویداد با استفاده از توان و ظرفیت عمومی  در دل مساجد شده است.

وی با اشاره به اینکه کانون های مساجد استان ایلام نیز از همان روزهای آغازین اجرای این طرح وارد عرصه رقابتی این طرح ملی شده اند،تصریح کرد: در راستای این رویداد بزرگ فرهنگی نیز برنامه ها و فعالیت های بسیار خوبی به همت کانون های استان به صورت استانی و کشوری اجرا شده است که از جمله این برنامه های می توان به برگزاری مسابقات کشوری حفظ قرآن کریم، مسابقات کشوری کتابخوانی و مسابقات نقاشی در کانون الغدیر شهرستان آبدانان اشاره کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  افزود: از روز های آغازین اجرای  این طرح  مجموعه همکاران ستاد استان نیز به صورت شبانه روزی در راستای ارائه آموزش های لازم به مدیران و رابطین کانون ها در قالب حضور فیزیکی و مجازی در سطح استان در تلاش هستند تا شاهد  حضور موثر کانون های استان در این رقابت ملی باشیم.
 

حجت الاسلام چراغی پور یادآور شد: با توجه اینکه پایان آذر ماه آخرین فرصت کانون ها جهت شرکت در این طرح ملی اعلام شده است از مدیران کانون های استان خواست تا هر چه سریعتر در فرصت باقیمانده با مراجعه به سامانه بچه های مسجد نسبت  به ثبت برنامه ها و فعالیت های خود اقدام نمایند.
 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کانون های استان در دومین رویداد فهما بسیار خوب عمل کردند و امیدواریم در سومین مرحله این طرح نیز  کانون های استان در رقابت با کانون های سراسر کشور در جایگاه و رتبه بالایی قرار گیرند.

ارسال نظرات