خبرهای داغ:
چهارمین یادواره شهدای مدافع حرم لشکر «زینبیون» و فرمانده شهید «محمد جنتی» عصر امروز در سالن همایش های بین المللی امام کاظم(ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۸۴۵۸
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقم، چهارمین یادواره شهدای مدافع حرم لشکر «زینبیون» و فرمانده شهید «محمد جنتی» عصر امروز در آستانه میلاد با سعادت عقیله بنی هاشم (ع) حضرت زینب کبری (س) در سالن همایش‌های بین المللی امام کاظم (ع) قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، «شیخ عمار» مسئول امور ایثارگران لشکر زینبیون در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و خوش آمدگویی به خانواده‌های معظم فرماندهان شهید اظهار داشت: این مراسم چهارمین یادواره شهدای زینبیون است که پس از دو سال وقفه کرونایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شجاعت شهدای زینبیون افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در هر محور و عملیات و ماموریت مهمی و هر جا که کار گره می‌خورد، حتما از نیرو‌های زینبیون استفاده می‌کرد.

مسئول ایثارگران لشکر زینبیون عنوان کرد: سردار شهید «محمد جنتی» معروف به حاج حیدر فرمانده‌ای بود که در کمال گمنامی نیروهایش را هدایت می‌کرد.

وی با ذکر خاطره‌ای از شهید جنتی گفت: هنگام افطار یکی از روز‌های ماه رمضان سال ۱۳۹۵، وقتی دید روستای خلصه مورد حمله قرار گرفته است، بدون اینکه افطار کند، تا اواخر شب خط را فرماندهی می‌کرد.

شیخ عمار با بیان این نکته که شهید جنتی (حاج حیدر) مراد رزمندگان زینبیون بود و نیرو‌ها شیفته جمال و رفتارش بودند، تصریح کرد: شهدای مدافع حرم شهیدان والامقامی هستند که در تاریخ همچون ستارگانی پرنور می‌درخشند.

در ادامه سردار «علیرضا تنهایی» معروف به «حاج تنها» از فرماندهان جبهه مقاومت در سخنانی با اشاره به اینکه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست، عنوان کرد: امروز جبهه حق و رزمندگانی که در این جبهه هستند، یک خط را دنبال می‌کنند و دارای تکالیف برابرند.

وی افزود: رزمندگان مدافع حرم و جبهه مقاومت، در تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) در همان مسیر انبیاء و اولیاء الهی حرکت می‌کنند و راه و مقصد و تکالیف شان یکی است.

سردار تنهایی با بیان این نکته که ما در آستانه یک حرکت عظیم هستیم و آن تشکیل لشکریان بدون مرز است، گفت: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی زنده شدن تفکر و مکتب تشکیل سپاه بدون مرز را رقم زد و ما در این کره خاکی، شهر به شهر و خانه به خانه به دنبال یافتن شایسته‌ترین نیرو‌ها برای آموزش و حضور در جبهه حق هستیم.

وی تاکید کرد: همانگونه که بعثت پیامبر مکرم اسلام (ص) متعلق به قبیله و گروه خاصی نبود، انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت نیز در انحصار هیچ قومی نیست.

سردار تنهایی ادامه داد: امروز برگ برنده ما در مذاکرت وین خون پاک شهداست و می‌توانیم در تمامی صحنه‌های سیاسی فرهنگی  و... برنده شویم به شرط آنکه باور داشته باشیم که راه جهاد و خون شهدا کارگشاست.

وی تصریح کرد: در جبهه مقاومت این افتخار نصیب ما شد دور سفره‌ای بنشینیم که همه ملت‌های مظلوم دور آن نشسته اند و تنها عامل وحدت ما پیروی از یک مکتب الهی بود و مکتب اسلام این ظرفیت را نشان داد که می‌تواند همه ملت‌ها را زیر یک پرچم و برای یک هدف مقدس علیه استکبار بسیج کند.

در این مراسم، از کتاب «رز آبی» درباره شهید مدافع حرم «علیرضا جیلان» به قلم کوثرالسادات افضلی همسر شهید و دستنوشته سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر پرچم لشکر زینبیون رونمایی شد.
همچنین «مجید تال» شاعر آیینی، اشعاری را در وصف حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) سرود؛ پدر شهید سید تفضل حسین نیز اشعاری را به زبان پاکستانی قرائت نمود و «حسن عطایی» در وصف سیدالشهدا (ع) و حضرت زینب (س) شعرخوانی و مرثیه سرایی کرد.

در مراسم فوق، سردار «محمدرضا موحد» فرمانده سپاه استان قم، حجت الاسلام «مجید منتظرزاده» فرمانده تیپ ۸۳ روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع)، سرهنگ «نعمت محسنی زرین» فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) و ارشد نظامی ارتش در قم، حجت الاسلام «غلامرضا ناظمی» معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، امیر جعفری فرمانده ناحیه بسیج شهرستان قم، خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم، پیشکسوتان دوران حماسه و ایثار و نمایندگانی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، شهرداری و دیگر نهاد‌های و دستگاه‌های استان حضور داشتند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها