خبرهای داغ:
رییس سازمان بسیج اصناف قزوین خبرداد:

ورود بسیج به عرصه نظارت بر بازار

رییس سازمان بسیج اصناف استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار بسیج گفت: بسیج برابر تفاهم نامه ای که با دولت امضا کرده است برای کمک به دولت در امر نظارت بر بازار ورود می کند.
کد خبر: ۹۳۹۸۵۹۱
|
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

قزوین، به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس رنجبر با اشاره به اهمیت نظارت بر بازار مصرف گفت: بسیج به منظور کمک به مردم و آرامش نسبی در بازار با دولت و مردم همکاری می کند تا گلوگاه های فساد و عاملان نا امنی شناسایی شوند.

وی در ادامه افزود: نهادهای دولتی و سازمانهای دخیل در امر بازار همانند وزارت صمت، جهادکشاورزی، اتاق اصناف،تعزیرات در تفاهم نامه ای با بسیج برای کمک به نظارت بر بازار به استان ها ابلاغ کردند که دبیر این کارگروه رییس بسیج اتاق اصناف کشور بوده و در استانها هم رییس سازمان بسیج اتاق اصناف هستند.

رنجبر تصریح کرد: بازرسان بسیج در قالب کارگاه آموزشی با ۲۰ساعت آموزش و انتقال نکات لازمه و تفهیم وظایف با دولت همکاری خواهیم کرد، در این خصوص هدف بسیج کمک به مردم در جهت آرامش نسبی بازار بوده تا بتواند درکنار مردم و در جهت رفاه عمومی نقشی ایفا کند. عملکرد بسیج در جهت قانون و هماهنگی کامل با نهادهای دولتی اجرا می شود.

رییس بسیج اصناف قزوین گفت:جلسات استانی متعددی با سپاه برگزار گردیده استانداری همکاری خوبی برای رفاه حال مردم انجام داده است تا بتوانیم به سهم خود در آرامش بازار و نوسان قیمت ها نقش ویژه ای ایفا کنیم.دولت به دلیل نداشتن تعداد نیروی انسانی کافی برای نظارت بسیج را به عنوان یک نیروی مردمی در کنار خویش دارد.

رنجبر گفت: در راستای تفاهم نامه بین دولت و بسیج نظارت بر تولید و توزیع کالاهای اساسی، در قالب طرح شهید امانی در استان قزوین اجرایی شد.

مسئول بسیج اصناف استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج؛ با بیان اینکه ورود بسیج با همکاری اداره صمت و جهاد کشاورزی و تعزیرات می‌تواند نقش مهمی در نظارت بر قیمت ایفا کند، اظهار کرد: طرح نظارت بر بازار با نام طرح شهید امانی همانند شهرهای دیگر استان از ٢٠ آذر دراستان قزوین استارت خواهد خورد و این روند با قوت تمام تا پایان سال ادامه خواهد داشت

وی افزود: بسیج همیشه با ورود خود در بخش‌های مختلف مانند اجرای طرح شهید سردار سلیمانی، طرح محرومیت‌زدایی و واکسیناسیون با رای و نظر مردم بسیار موفق عمل کرد و امیداوریم در طرح نظارت بر بازار هم با همکاری مردم و بازاریان سربلند بیرون بیاید.

رییس سازمان بسیج اصناف استان قزوین تصریح کرد: در اجرای این طرح در مرحله اول نظارت بر کالاهای مایحتاج زندگی از جمله مرغ، تخم مرغ، گوشت و برنج و لبنیات خواهد بود تا اینکه طبق قیمت مصوب اجناس به دست مصرف کننده برسد.

عباس رنجبر گفت: مردم مطمئن باشند چنانچه افرادی بخواهند در بازار سودجویی کنند و به گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار بپردازند و رزق مردم را به امید گران فروختن احتکار کنند با قضا طرف خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها هدف سپاه و نیروهای مردمی بسیج رضایت مردم است و این طرح تا ثبات قیمت در بازار ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار