معاون مطالبه گری بسیج دانشجویی میبد:

لزوم بازنگری و توجه به نقش دانشجویان در تحولات جامعه

امیرحسین خیرخواه: دانشگاه، همیشه به عنوان نمادی از روشنفکری و نخبه پروری به تصویر کشیده شده است.
کد خبر: ۹۳۹۸۷۲۴
|
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، امیر حسین خیرخواه معاون مطالبه گری بسیج دانشجویی میبد با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو اظهار کرد: دانشگاه، همیشه به عنوان نمادی از روشنفکری و نخبه پروری به تصویر کشیده شده است. بسیاری از انقلاب‌ها و تحولات بزرگ تاریخی ریشه در دانشگاه‌ها و هسته‌های دانشجویی داشته اند. چه بسیار ستمگرانی که حکومتشان توسط دانشجویان، اساتید و نخبه‌های علمی و اجتماعی سرنگون شدند. بسیاری از تفکرات، احزاب و گروه‌های مهم تاریخی داخلی و خارجی، در دانشگاه‌ها بنیان نهاده شده اند.
این‌ها همه نشان دهنده اهمیت بسیار بالای دانشگاه‌ها و علی الخصوص دانشجویان یک جامعه می‌باشد.

وی ادامه داد:، اما سوال اصلی این است که آیا دانشگاه‌های امروز ایران میتوانند مانند گذشته برای یک جامعه مفید و موثر واقع شوند؟

این فعال دانشجویی گفت: برای پاسخ به این سوال یک مقدمه نیاز است. ایران، از دوران ساسانیان که بنای اولین دانشگاه خاورمیانه و حتی آسیا در آن گذاشته شده تا به امروز که دانشگاه هایش از رتبه علمی قابل توجهی در جهان برخوردارند همیشه محلی مناسب برای نخبه پروری و تربیت کارشناسان علمی بوده است. این‌ها همه افتخاری است برای ایران و ایرانی که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد.

خیرخواه بیان داشت: البته ناگفته نماند که در دانشگاه‌ها نیز باید اصلاحاتی صورت بگیرد تا سطح کیفیت دانشگاه‌ها از شرایط موجود نیز بالاتر برود. طبق خط مشی‌های ذکر شده توسط مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، این تغییرات باید از خود شخص دانشجو آغاز شود، زیرا همانطور که گفتیم دانشجو رکن اصلی دانشگاه و آینده ساز جامعه خود می‌باشد.

وی اظهار کرد: قسمت بد ماجرا اینجاست که با وجود بالا بودن سطح کیفیت آموزش عالی و وجود انبوهی از نخبگان، باز هم کشور با انبوهی از جوانان بیکار و با کوله باری از مشکلات و عقب ماندگی‌ها رو برو می‌باشد.

معاون مطالبه گری بسیج دانشجویی میبد گفت: اگر از این نیرو‌های تازه نفس و کارشناس در جای خود استفاده شود بدون شک فقر و بیکاری که دو معضل بزرگ اجتماعی هستند رفع و به تبع آن دیگر مشکلاتی مانند: افزایش تعداد مجرد ها، کاهش جمعیت، مشکلات معیشتی و ... رفع خواهند شد.

وی اذعان داشت: متاسفانه بعضی مسئولین و سردمداران، با جذب افرادی که با آن‌ها رابطه خونی و نسبی دارند و یا با اخذ چند شغل و منصب همزمان، مانع از انجام چنین اقدامی می‌شوند.

خیرخواه افزود: امیدوارم تا به بهانه روز دانشجو، همه افراد درباره جایگاه موذنان جامعه بیندیشند و آنرا مورد بازنگری قرار دهند که آیا دانشجو از تمام حق و حقوق خود برخوردار است یا خیر؟
امید است که با بکار گیری جوانان متخصص بتوانیم گامی بلند در جهت رشد و آبادانی میهن عزیزمان برداریم.

ارسال نظرات