خبرهای داغ:

توجه به هنر و هنرمندان برای شکوفایی فرهنگ

شاهرود_کارگردان تئاتر با گلایه از مسئولین برای عدم توجه به هنرمندان و نبود زیرساخت برای فعالیت، بر توجه به هنر و هنرمندان در جهت شکوفایی فرهنگ غنی ایرانی اسلامی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۹۸۷۷۱
|
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵

توجه به هنر و هنرمندان برای شکوفایی فرهنگحسن سرچاهی در گفتگو با خبرنگار بسیج، با اشاره به مشکلات عدیده هنرمندان بویژه تئاتر در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: کرونا به تمام مسائل از جمله هنر‌های نمایشی ضربه مهلکی زد به دلیل اینکه هنرمندان حرفه‌ای کار‌هایی که انجام می‌دهند برای دیده شدن و مخاطب انجام می‌شود و با تعطیلی از نظر مادی و معنوی به این قشر ضربه وارد شد.
این کارشناس هنری و تئاتر افزود: در این مدت نتوانستیم با فراغ بال مسائل آموزشی و پژوهشی را انجام دهیم و، چون کار‌های هنری احتیاج به زیرساخت دارد که بتوان حرف زد و ما نداشتیم معضلات گوناگونی را شاهد بودیم.
سرچاهی خاطر نشان کرد: در کرونا مردم از هنرمندان و هنرمندان از مردم بی خبر بودند و تعاملی برقرار نبود و مسائل هنری و فرهنگی که نیاز به زمان طولانی مدت برای اثرگذاری دارد، متاسفانه کمرنگ شد و حتی رشته نمایش الان برچیده شد چرا که مخاطب خود را نتوانست جذب کند.
این کارگردان و بازیگر تئاتر گفت: کسانی که در این رشته‌ها بازار کار خود از دست داده و مسائل اقتصادی آن‌ها سبب شد کار‌های دیگری جز نمایش را انجام دهد تا امرار معاش خانواده را انجام دهند.
او با اشاره به دیگر کشور‌ها که با شیوع کرونا روند کاری خود را تغییر دادند، افزود: این کشور‌ها زیرساخت داشتند و حتی در دوران کرونا در هنر پیشرفت کردند.
سرچاهی ادامه داد: در دوران کرونا هنرمندان همدیگر را ندیدند و افرادی را از دست دادیم که جبران پذیر نیست، البته می‌توان آینده خوبی را ترسیم کرد که سیر تحولی رشته‌های هنری در کرونا تغییر و بتوان راهی جدید را پیش گرفت.
او با بیان اینکه امروزه رشته‌های هنری به عنوان یک شغل نمی‌تواند باشد و امیدواریم بعد از کرونا به عنوان شغل حساب شود، گفت: افرادی که هنرمند هستند منبع درآمد و امنیت شغلی ندارند و امیدواریم همانطور که رشته بازیگری به عنوان شغل شناخته شده و در نمایش این اتفاق افتاده و رشته‌های دیگر هم رخ دهد.
او با تاکید بر اینکه در تئاتر یک خانواده هنری باید تشکیل داد تا در کنار هم کار شود، جذب مالی را دغدغه اهالی فرهنگی هنر عنوان کرد و از مسئولین خواست حداقل به موضوع هنر توکه ویژه‌ای در شهرستان داشته باشند و حداقل برای تبلیغات هنرمندان چند نقطه را رایگان در نظر بگیرند تا بتوانند اثرگذار در کنار سایر مجموعه‌های فرهنگی در خدمت فرهنگ و هنر شهر باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار