انهدام 53 باند سازمان یافته قاچاق مواد افیونی و کشف 103 تن انواع مواد مخدر

زاهدان/ سردار طاهری از انهدام 53 باند سازمان یافته قاچاق مواد افیونیخبر داد و گفت: در سال جاری 99 درصد پرونده های تشکیل شده جرایم سایبری در پلیس فتا کشف و مجرمان آن دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.
کد خبر: ۹۳۹۹۴۴۷
|
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار" احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بعد از ظهر امروز در سومین نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با تبریک سالروز ولادت با سعادت بزرگ بانوی دو عالم حضرت زینب کبری(س) و تبریک این روز به عنوان روز پرستار به مدافعان سلامت، بیان داشت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر و شناسایی باندها و سرشبکه های اصلی مواد مخدر از اولویت های مهم و اساسی پلیس سیستان وبلوچستان است.

وی افزود: در این رابطه و در سال جاری با اشرافیت کامل و رصد اطلاعاتی پلیس بر فعالیت و تحرکات قاچاقچیان عمده مواد مخدر، 53 باند سازمان یافته قاچاق مواد افیونی شناسایی و منهدم شد .
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اجرای 4 هزار و 786 عملیات پلیسی علیه قاچاقچیان مواد مخدر، عنوان داشت: در این مدت 103 تن و 500 کیلو گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی از باندهای بزرگ مواد مخدر کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از مجموع عملیات های صورت گرفته 107 عملیات توام با درگیری تکاوران با قاچاقچیان مسلح بوده است، تصریح کرد: در این عملیات ها 10 قاچاقچی به هلاکت و 59 قبضه سلاح سبک و نیمه سنگین از آنان کشف و ضبط شد.

سردار طاهری اضافه کرد: با اقدامات به موقع تکاوران انتظامی استان علاوه بر کشف مقادیری زیادی سلاح و مهمات، تعداد 574 دستگاه خودرو و موتورسیکلت از سوداگران مرگ نیز کشف و تعداد یک هزار و 519 نفر خرده فروش مواد مخدر در محلات و نقاط مختلف استان دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شدند .

فرمانده انتظامی استان به ساماندهی معتادین و جمع آوری 7 هزار و 30 نفر معتاد متجاهر در استان اشاره نمود و اظهار داشت: افراد شناسایی شده برای طول درمان به مراکز بازپروری معرفی و تحت درمان می باشند.
وی به اقدامات پلیس در حوزه امنیت عمومی ومقابله با اشرار مسلح در سطح استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون دستگیری و هلاکت اشرار مسلح 6 درصد ، کشف انواع سلاح جنگی گرم و سرد غیر مجاز 8 درصد و انهدام باندهای قاچاق سلاح و مهمات 15 درصد رشد داشته ایم .

سردار طاهری با بیان اینکه هر گونه فعالیت مجرمانه از سوی اراذل و اوباش، خط قرمز پلیس است و انتظامی استان با شدت و به جد با این افراد که موجبات سلب آرامش مردم را فراهم می کنند برخورد می نماید، عنوان داشت: با اقدام به موقع و مناسب پلیس در سال جاری با افزایش 68 درصدی دستگیری اراذل و اوباش و رشد 9 درصدی تیراندازی ها روبرو بوده ایم .

فرمانده انتظامی استان به آمار کشف جرایم استان(سرقت) در سال جاری نیز اشاره نمود و اضافه کرد: در این مدت با جدیت سخت کوشان پلیس در سراسر استان کشف سرقت های عادی 6 درصد،کشف سرقت های منزل و خودرو 15 درصد ،کشف سرقت های مسلحانه 10درصد،کشف سرقت های به عنف 5 درصد ،کشف موبایل قاپی و قاپ زنی 25 درصد افزایش یافته است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه 80 درصد مجموع کل وقوع سرقت ها کشف شده و شاخص مطلوبی در کل استان داشته ایم، اظهار داشت: با تلاش کاراگاهان پلیس آگاهی در مرکز و شهرستان های استان در این مدت 22 باند سرقت عادی ،17 باند سرقت مسلحانه و 10 باند سرقت به عنف شناسایی ومتلاشی شد .

وی در ادامه به برخورد با اخلال گران نظام اقتصادی، قاچاقچیان و محتکران کالاهای اساسی مردم اشاره نمود و افزود: از ابتدای سال جاری انواع کالای قاچاق شامل لوازم خانگی، پوشاک، وسایل جانبی موبایل و قطعات خودرو، روغن خوراکی، شیر خشک، سیمان، دام زنده و دارو به ارزش 2 هزار و 900 میلیارد ریال از متخلفان اقتصادی کشف و ضمن شناسایی مجرمان، افراد شناسایی و دستگیر شده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

سردار طاهری همچنین در ادامه به جرایم سایبری و رایانه ای در استان اشاره نمود و بیان داشت: در این مدت با افتتاح و راه اندازی مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا 22 درصد وقوع جرایم رایانه ای و سایبری کاهش یافته است .

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: با اقدام تخصصی کارشناسان پلیس فتا بیش از 99 درصد پرونده های تشکیل شده جرایم رایانه ای در این پلیس کشف شدند.

فرمانده انتظامی استان به موضوع افزایش اعتماد سازی مردم به اقدامات و فعالیت های گسترده پلیس در اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی اشاره نمود و تصریح کرد: تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 در سال جاری و در 8 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش یافته و مردم خدمات رسانی بیشتری را توسط پلیس دریافت کرده اند .

این مقام ارشد انتظامی به آمار حوزه رفع تصرفات اراضی ملی و برخورد با سودجویان اشاره داشت و افزود: در سال جاری 556 هکتار از اراضی ملی و شهری به ارزش 9هزار میلیارد ریال از دست سودجویان و زمین خواران آزاد شد .

سردار طاهری ادامه داد: در سال جاری در حوزه تصادفات شهری و برون شهری با کاهش 5 درصدی روبرو بوده ایم که امیدواریم با همکاری همه دستگاه های متولی و دخیل در حوزه ترافیک شهری مشکلات اساسی پیش رو مرتفع و روز به روز شاهد کاهش خسارت های مالی و جانی تصادفات در استان باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار