مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان خبر داد:

اجرای 530 طرح برای رفع بخشی از تنش آبی در سیستان و بلوچستان ده

زاهدان/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری از محل اعتبارات استانی و ملی مبلغی معادل 2130 میلیارد تومان به منظور تکمیل 530 طرح و پروژه ابلاغ شده است که در صورت تخصیص به‌موقع، بخشی از تنش آبی استان رفع خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۹۹۵۴۹
|
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

به‌ گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، علیرضا قاسمی با بیان اینکه جهش خوبی در بخش اعتبارات صورت گرفته و تقریبا رشد 167 درصدی را شاهد بودیم، عنوان کرد: در صورت تخصیص به‌موقع اعتبارات بخشی از تنش آبی در استان رفع و طرح‌های نیمه تمام تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان در ادامه تصریح کرد: این طرح‌ها عمدتاً به منظور آبرسانی، رفع تنش آبی، اصلاح و توسعه شبکه‌های آب و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح شهرها و روستاهای استان برنامه‌ریزی شده که در بیشتر نقاط عملیات اجرای آنها آغاز و یا در حال برنامه‌ریزی برای شروع است.

قاسمی به طرح‌های مهم و شاخص استان در حوزه آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: پنج طرح آبرسانی به شهرها از جمله طرح آبرسانی به چابهار، کنارک از سد زیردان، طرح آبرسانی جهت جبران بخشی از کمبود آب شرب زاهدان از حرمک، آبرسانی به خاش از کارواندر، آبرسانی به نوک آباد و دهپابید و تکمیل آبرسانی به شهرهای سیستان است که بر اساس برآورد سال 1400، جهت تکمیل به 1700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: طرح‌های آبرسانی به روستاهای سطح استان نیز شامل 15 مجتمع آبرسانی بزرگ و بیش از 250 طرح آبرسانی روستایی، 20 طرح تأمین آب روستایی و 50 طرح اصلاح و توسعه شبکه های آب آشامیدنی بوده که جهت تکمیل این طرح‌ها نیز به 5000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر پنج طرح فاضلاب در سطح شهرهای زاهدان، زابل، زهک، چابهار و کنارک در برنامه اجرایی شرکت قرار دارد، افزود: هم‌اکنون این طرح‌ها در بخش‌های مختلف فعال است و جهت تکمیل مجموعاً به 2200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود در صورت تخصیص کامل اعتبارات ابلاغ شده سال جاری، در سطح شهرها و روستاهای استان بیش از 100 حلقه چاه حفر و تجهیز و بالغ بر 1500 کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال آب و شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا گردد که با مجموع این اقدامات می‌توان امیدوار بود که بخشی از تنش آبی در سطح شهر و روستاهای استان کاهش یابد.

وی در خاتمه اضافه کرد: در مجموع با برنامه ریزی صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود در سطح شهرهای استان بخشی از شبکه های توزیع، توسعه و اصلاح شده و بالغ بر 205 روستای جدید در سطح استان از محل اعتبارات ملی و استانی آبرسانی و بیش از 350 روستا رفع تنش آبی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار