مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد:

اختتامیه پنجمین دوره جشنواره هنری فانوس در مشهد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره هنری فانوس در بخش کشوری، چهارشنبه ۲۴ آذرماه در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۹۶۴۷
|
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در مشهد،سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلیزاده در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه های گروهی استان با اعلام این خبر گفت: فراخوان آثار این جشنواره از تابستان منتشر شد و تا قبل از فرارسیدن هفته دفاع مقدس، آثار به دبیرخانه ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و منتخبان استانی و راه یافتگان به مرحله کشوری مشخص شدند.

سردار یوسفعلیزاده با اشاره به میزبانی مشهد در مرحله کشوری این جشنواره گفت: از مجموع بیش از ۵ هزار اثر ارسال شده در کل کشور، ۵۰۳ اثر به مرحله کشوری راه یافته که در ۳ تراز مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: منتخبان مرحله کشوری به همراه مسئولان هنری حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سراسر کشور، از فردا در مشهد حضور می یابند و ضمن شرکت در کارگاه های آموزشی، در مراسم اختتامیه این جشنواره که عصر چهارشنبه و با حضور مدیران ملی و استانی در تالار  شهر مشهد برگزار می شود، شرکت می کنند.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه کمی و کیفی آثار نسبت به سال گذشته گفت: چهارمین دوره جشنواره به دلیل شیوع کرونا و شرایط قرمز کرونایی در کشور، با استقبال کمتری برگزار شد، ولی در این دوره، استقبال شرکت کنندگان بسیار قابل توجه بود و شاهد افزایش کمی آثار از تعداد ۱۷۷۹ اثر در دوره چهارم به بیش از ۵ هزار اثر در دوره پنجم بودیم.

سردار یوسفعلیزاده به همکاری و مساعدت سایر نهادها و دستگاه های اجرایی در برگزاری این رویداد ملی در مشهد نیز اشاره کرد و رویدادهایی مشابه این جشنواره را در بزرگداشت و نشر ارزش های حماسه و ایثار، ضروری برشمرد.

گفتنی است: نخستین دوره جشنواره هنری فانوس از سال ۱۳۹۵ و زیر نظر سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آغاز شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها