رئیس سازمان صمت گیلان گفت: نهضت ساخت داخل باید نهادینه و به یک فرهنگ و تعصب ملی تبدیل شود تا شاهد رشد و رونق اقتصادی باشیم.
کد خبر: ۹۳۹۹۸۴۹
|
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹

 

 

 

 

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج از رشت، فرهاد دلق پوش در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه فرصت ساخت داخل و رونق تولید، اظهار کرد: خودباوری و اعتماد به توانایی‌های داخل آینده اقتصاد کشور را در برابر تحریم بیمه می‌کند.

وی با بیان اینکه پذیرش و اعتماد به توانمند و نبوغ خلاقانه جوانان ایرانی راهبرد اصلی توسعه یافتگی و ارتقای کشور در همه زمینه‌ها است، افزود: نهضت ساخت داخل باید نهادینه و به یک فرهنگ و تعصب ملی تبدیل شود.

دلق پوش با اشاره به اینکه پشتیبانی، حمایت و ارائه خدمات به تمام فعالان اقتصادی در حوزه صنعت، معدن و تجارت برای تقویت ساخت داخل و رونق بخشی به نظام اقتصادی مرتبط از تکالیف اصولی سازمان صمت گیلان است، گفت: فاصله گرفتن از وابستگی در محصولات تولیدی مورد نیاز کشور در گروه بها دادن به توانایی داخل و حمایت قاطع از علاقمندان به تولید است.

وی با تأکید بر اینکه باید ساخت داخل را در کشور تبدیل به یک فرهنگ و ارزش کنیم، ادامه داد: چرخ‌های تولید و اشتغال نهضت ساخت داخل را به حرکت در می‌آورد و باعث توسعه و آبادانی می‌شود.

دلق پوش با اشاره به اینکه بیش از دو هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی فعال در استان گیلان وجود دارد، تصریح کرد: با برگزاری نمایشگاه‌ها از تمام ظرفیت‌ها برای رسیدن به خودکفایی و رشد و توسعه اقتصادی استفاده می‌شود.

گفتنی است ۷۸ واحد صنعتی برای نمایش توانمندی‌های ساخت داخل شامل واحدهای قطعه سازی خودرو، برق و الکترونیک، فولاد و محصولات فلزی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات، لوازم خانگی، صنایع معدنی، صنایع نساجی، صنایع شیمیایی، واحدهای دانش بنیان و فناور، دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی، ادارات و تشکل‌های صنعتی و معدنی، صنایع هوایی و دریایی در این نمایشگاه حضور دارند.

ارسال نظرات