اتمام مرحله اول مطالعات ترافیکی و طراحی تقاطع غیر همسطح کرکج
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان عمران تبریز، بابک شریفی افزود: شرايط محيطي پيرامون محور و استانداردهاي مورد نياز راه، نيازمند طراحي ابنيه فني متناسب با شرايط فوق است كه در اين راستا، انتخاب با صرفه ترین و مناسب ترين گزینه جهت دسترسی آسان به شهرک کرکج و کاهش ترافیک در سه راهی اهر، به جاده تبریز تهران از طریق شورای ترافیک استان و کمیته فنی شهرداری انتخاب و جهت تکمیل مطالعات به این سازمان اعلام شد.
وی درباره جزئیات این پروژه اضافه کرد: این پروژه، به شکل دوربرگردان غیر همسطح بتنی – فولادی بطول کل 480 متر، طول رمپ شمالی و جنوبی 125 متر در جاده تهران و ابتداي محله كركج، اجرایی می گردد .
شریفی ادامه داد: جهت سرعت بخشیدن به روند طراحی، بطور موازی کارهای مدل سازی و تحلیل سازه پروژه شروع شده و پس از اخذ نتایج ژئو تکنیک، نسبت به نهایی سازی مطالعات این طرح، اقدام خواهد شد.
وی با اشاره به مزایا و ضرورت اجرای این پروژه بیان کرد: از مزایای این طرح می توان به همگوني نسبي تابليه فولادي و بتني و موجود بودنً تمامي مصالح مورد نياز پروژه در كشور، در اختيار داشتن تكنولوژي ساخت و اجراي آن نزد بسياري از پيمانكاران، امكان اجراي مواز ي زيرسازه و روسازه پل، افزايش سرعت اجرای رمپها با استفاد از خاك مسطح، اشاره کرد.
مدیر عامل سازمان عمران در پایان تاکید کرد: در دی ماه سالجاری مناقصه پروژه مذکور بر اساس طرح مصوب برگزار و بزودی عملیات آن از طریق سازمان عمران با اعتبار تفاهم نامه اولیه چهار صد میلیارد ریال اجرائی خواهد شد.