خبرهای داغ:
دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش؛

آموزش و پرورش مرکز دانش پژوهی و تفکر خلاق است

امانی طهرانی گفت: آموزش و پرورش، مرکز دانش پژوهی است زیرا حاصل نهادینه کردن تفکر پژوهشی در نظام تعلیم و تربیت امروز و تفکر خلاق و پژوهشگر در آینده است.
کد خبر: ۹۴۰۰۰۸۳
|
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمود امانی تهرانی دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش پدر آئین تجلیل از برگزیدگان هفته پژوهش که در اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد بیان کرد: توجه به تفاوت‌های فردی در یادگیری، انتخاب الگوی تدریس، توجه به پیش دانسته‌ها، تعیین هدف از جنس شایستگی، توجه به یادگیری مشارکتی، اجتماعی و گروهی و توجه به سطوح بالای عملکرد یادگیری، استفاده از رویکرد تلفیقی، توجه به یادگیری فعال، تولید مفهوم توسط یادگیرنده از جمله این مشخصه‌های طراحی آموزشی هستند که باید در این مسیر از همه امکانات استفاده کرد.

دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: شرایط ما تعیین کننده نوع امکانات ماست. لذا افراد آگاه و توانمند و باانگیزه با شناخت جایگاه امر پژوهش، این سرمایه عظیم را قدر دانسته و با اتکا به توان و سرمایه خود توانستند مسیر همواری را در حوزه تحقیق و پژوهش فراهم نمایند.

وی افزود: باید با ارج نهادن به جایگاه معلمین و فرهنگ سازی این امر مهم، دانش اموزان را پرورش دهیم و آینده کشور را بسازیم. علم‌ و دانش مشکلات کشور را برطرف می کند و برای نمونه این امر در حل مسائل زیست محیطی بسیار مشهود است.

دبیرکل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز نهضت پژوهش در جامعه کلید خورده این در حالی است که در فضاهای آکادمیک‌ به دنبال رزومه هستند اما این نهضت در بین معلمان اتفاق افتاده و لذا باید در مدارس بر پژوهش‌های دانش آموزی تمرکز و فعالیت بیشتری انجام شود تا تفکر علمی و پژوهشی در این قشر پویا شکل گیرد.

امانی طهرانی اضافه کرد: توسعه و آینده کشور زمانی میسر می شود که انرژی و توان خود را برای ساختن یک آموزش و پرورش قوی و تربیت دانش آموزان پرسشگر، محقق و اندیشه ورز صرف کنیم.

این مسوول اضافه کرد: طراحی الگوی ویژه پژوهش‌های دانش آموزی، یک موضوع مهم و مورد تاکید است چرا که امروز جای خالی مفهوم پژوهش دانش آموزی در ادبیات علمی و پژوهشی کشور به شدت احساس می‌شود.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش، مرکز دانش پژوهی است زیرا حاصل نهادینه کردن تفکر پژوهشی در نظام تعلیم و تربیت امروز و تفکر خلاق و پژوهشگر در آینده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها