دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما در خصوص موافقت يا مخالفت طب ایرانی با واکسيناسيون و واکسن‌های کرونا توضيح داد.
کد خبر: ۹۴۰۰۲۴۰
|
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین رضایی‌زاده در برنامه «سلام تهران» با بیان اینکه از ابتدای شيوع کرونا و در مقاطع مختلف، طب ایرانی به هیچ عنوان مخالفتی با واکسن نداشته است، اظهار داشت: در بعضي موارد، مدعیان طب ایرانی در قامت ضد واکسن ظاهر شدند، اما متخصصان طب ایرانی و سنّتی، واکسن را به عنوان یک پیشرفت در جریان اصلی پزشکی قبول دارند.

رضايي‌زاده با بيان اينکه درباره واکسیناسیون و ایمولوژی اختلاف‌نظرهايي بین متخصصان این بخش‌ها وجود دارد، تصريح کرد: می‌توان این انتقاد را به ستاد مقابله با کرونا وارد دانست که چرا به صورت سیاسی و انحصاری عمل کرده است؟ در صورتی که اگر نظرخواهی انجام می‌داد و از افراد کاربلد در این زمینه کمک می‌گرفت، قطعاً این اتفاق و انتقادها پیش نمی‌آمد. البته این نقدها تخصصی است و عده‌ای نباید از این مسائل به نفع خود استفاده کنند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را از اشتراکات طب ایرانی و پزشکی رایج، در برابر کرونا دانست و گفت: بخش دوم نگاه طب ایرانی، تقویت سیستم بدنی انسان‌هاست. با اینکه قدرت انتقال و شدت کرونا بسیار بالا بود، اما همانند دیگر بیماری‌ها همه افراد به یک میزان به آن مبتلا نمی‌شوند. بنابراین لازم بود تا پیدایش واکسن، به این مسائل هم توجه می‌کردیم. با وجود پیدایش واکسن، اما همچنان باید از ماسک استفاده کرد.

این کارشناس طب ایرانی با تأکید بر احترام به پيشرفت‌هاي علمي دو سال اخير در مقابله با کرونا، گفت: دارويي برای درمان کرونا نداریم، اما داروی کاهش عوارض و ابتلا هست. داروهای تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن با تأیید سازمان غذا و دارو در اختیار مردم قرار دارد. زنجیره انتقال باید از یک‌جا به بعد مهار شود. هم اکنون شرایط خوب است، اما برای قضاوت درباره شکستن زنجیره انتقال باید تا »آخر بهمن ماه صبر کنیم.

ارسال نظرات