خبرهای داغ:
همدان-استاندار همدان گفت: بررسی‌های اجمالی روی بودجه ۱۴۰۱ مشخص شد که تغییراتی در سرفصل‌ها ایجاد شده است که باید تجدیدنظر شود و نمایندگان مجلس و مدیران برای برگشت این بودجه به استان تلاش کنند.
کد خبر: ۹۴۰۰۲۵۲
|
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد امروز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: پس از بررسی‌های اجمالی روی بودجه ۱۴۰۱ مشخص شد که تغییراتی در سرفصل‌ها ایجاد شده است که باید تجدیدنظر شود و نمایندگان مجلس و مدیران برای برگشت این بودجه به استان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱، ۸ مورد احصاء شده که در سرفصل‌های عمرانی، تملک و دارایی بودجه ۱۴۰۰ وجود داشته است، اما در بودجه ۱۴۰۱ حذف شده است، افزود: این پروژه‌ها شامل بهسازی راه اصلی اراک به خنجین- قهاوند- همدان، احداث آزاد راه همدان- اسدآباد و کنگاور- کرمانشاه، چهارخطه کردن محور نهاوند، آورزمان و ملایر، احداث باند دوم سه راهی ساوه، نوبران، قروه، درجزین و دمق، آبرسانی به ملایر از طریق سد کلان، ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر ملایر، ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر فامنین با ۳۰ درصد از منابع عمومی دولت و ۷۰ درصد مشارکت بخش خصوصی و احداث استادیوم ۵ هزار نفری ملایر است که باید پیگیری و اصلاح شوند.

استاندار همدان گفت: مدیران باید موضوع پیش نویس لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ را بررسی کنند و آنچه لازم است پیگیری کنند چرا که ۹۰ درصد بودجه استان در اختیار وزرا است و باید مدیران برای جذب آن در استان سعی کنند.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران و مدایران پیگیری لازم در خصوص واگذاری املاک مازاد ادارات داشته باشند، ابراز داشت: در این سه ماه پایانی سال به موارد مربوط به شهرستان‌ها توجه شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه سرفصل‌های محور اقتصاد مقاومتی مؤکداً تاکید می‌شود تا شاهد تحولی در این زمینه باشیم، گفت: در اقتصاد مقاومتی افزایش صادرات و کاهش وابستگی مدنظر است.

وی ادامه داد: آب مهم‌ترین سرفصل ما در اقتصاد مقاومتی است که باید در اولویت کار‌ها قرار بگیرد و موضوع بهره‌وری اصول حاکم بر این طرح‌ها است که باید مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد و هر دستگاهی به ویژه آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و صنعت روی آب حساسیت داشته باشند و پیگیری لازم را انجام دهند و در جلسات مختلف دستگاه‌های اجرایی از پیشرفت کار خود گزارش ارئه دهند.

استاندار همدان با بیان اینکه باید از منابع استفاده بهینه کنیم، گفت: مدیران باید در جذب اعتبارات پاشنه کشیده عمل کنند و در جذب اعتبارات به استان کوشا باشند و حداقل یک عدد دو رقمی را برای احداث گلخانه‌ها در نظر بگیرید و میزان کشت گلخانه‌ای در هکتار افزایش یابد و مصرف آب به یک دهم برسد.

وی بیان کرد: مصارف کشاورزی و خانگی در استان بالا است و باید استفاده از پسآب فاضلاب در حوزه صنعت و کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: ظرفیت پسآب ۳۶ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر ۹ میلیون متر مکعب بوده و باید این میزان افزایش یابد.

در پایان این جلسه از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از شرکت آب و فاضلاب، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت گاز و معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری همدان به عنوان ادارات برتر در مدیریت مصرف انرژی در پیک بار امسال تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات