علامه «شهیدی» از بزرگان و مفاخر علمی ایران و جهان اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: سید «جعفر شهیدی» یکی از بزرگان و مفاخر علمی شهرستان عالم پرور بروجرد، لرستان، ایران اسلامی و بلکه جهان اسلام است.
کد خبر: ۹۴۰۰۲۶۴
|
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان در راستای برگزاری همایش بزرگداشت علامه دکتر سید جعفر شهیدی (ره) پیامی را صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ اُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ»

در مکتب تابناک اسلام علما و دانشمندان از مقامی بس عظیم برخوردارند تا جایی که این قشر فرهیخته با اوصافی متعالی ستوده شده‌اند که بعد از پیامبران و امامان (علیهم‌السّلام) کسی را یارای برابری در شأن و مرتبه با آنان نیست.

دانشمندانی که وجودشان سرشار از عشق به پروردگار، خدمت به بشریت و هدایت مردم است و عمل به علم را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

علامه شهیر؛ دکتر سید جعفر شهیدی (ره) یکی از بزرگان و مفاخر علمی شهرستان عالم پرور بروجرد؛ استان لرستان؛ ایران اسلامی؛ و بلکه جهان اسلام است.

دانشمندی که نه تنها در مقام علم بلکه در مقام عمل در جایگاه شایسته ای قرار گرفت و از برجسته‌ترین اساتید کشور بود؛ و با علم سرشار و نگاه ژرف و نقادانه؛ آثار ماندگاری را از خود به یادگار گذاشت.

آثار گرانبهایی که نه تنها اساتید و دانشگاهیان بلکه فرهیختگان حوزوی از خرمن علم و دانش او خوشه چینی می‌کنند.

یکی از آثار شاخص و بسیار گرانسنگ این استاد فقید ترجمه فاخر کتاب ارزشمند نهج البلاغه است که حقیقتاً بر تارک آثار این دانشمند فقید می‌درخشد؛ و حکایت از انس و قرابت او با کلام نورانی مولای متقیان حضرت علی علیه السلام دارد.

این ادیب فرزانه از جمله پژوهشگران برجسته و محققان پر تلاشی بود که علاوه بر تسلط به زبان و ادبیات عرب و ادبیات زبان پارسی تاریخ دانی متبحر بود که برای به تحریر درآوردن تاریخ از روشی بدیع و نو در این حوزه پرداخت.

از جمله ثمرات زندگی پربرکت این استاد ارزشمند می‌توان به بیش از ۴۰ سال تدریس در دانشگاه تهران و تربیت شاگردانی ممتاز اشاره نمود.

یکی از اهداف برگزاری این همایش‌ها معرفی چهره‌های موفق در عرصه علم و دانش و شناساندن این اساتید به جامعه و جوانان است که نسل امروز را با بزرگان علم آشنا نمایند که در آینده فرهیختگان و اندیشمندانی همچون علامه دکتر شهیدی‌ها در کشور تربیت و پرورش پیدا کنند.

اینجانب ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان این همایش؛ یاد و خاطره این استاد والامقام را گرامی می‌دارم و از خداوند متعال خواستارم که این شخصیت فرهیخته و مؤمن صادق را مشمول رحمت واسعه خود گرداند و با اجداد طاهرینش محشور فرماید.

ارسال نظرات