نظام هماهنگ پرداخت به معنای واقعی محقق شود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: کار فرهنگی نیازمند سرزندگی و نشاط است که باید با ترمیم حقوق، روحیه و انگیزه دوچندانی به کارکنان دستگاه‌های فرهنگی بخشید.
کد خبر: ۹۴۰۰۲۶۶
|
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در آئین افتتاح کتابخانه شهید باهنر این شهرستان با بیان اینکه این روزها مشکلات معیشتی اقتصادی فراوان است، اظهار کرد: طی سفرهای استانی  مسائل فکری، فرهنگی و علمی نباید تحت‌الشعاع قرار گیرد هرچند که در شرایط فعلی اولویت اقتصاد است ولی اگر جریان‌سازی و کار ژرف فرهنگی نشود این زحمات هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی ایجاد فضاهایی همچون سینما، کتابخانه و تالار را زمینه ساز ایجاد رویدادهای فرهنگی عنوان کرد و افزود: با مجموع این اقدامات افکار و اندیشه غرب بر جوانان غالب نمی‌شود.

معاون پارلمان رئیس‌جمهور با اشاره به وجود شخصیت‌های متعدد علمی و فرهنگی در بروجرد، ضمن اهدای حداقل یک‌هزار جلد کتاب به کتابخانه شهید باهنر این شهرستان گفت:  پیشنهاد می‌شود مرکز خاصی برای معرفی شخصیت و آثار نویسندگان، مترجمان، عالمان و اندیشمندان این  شهرستان ایجاد و نتایج اقدامات آنان در این مکان به صورت تجمیعی نمایش داده شود.

حسینی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر کتابخوانی و تقریر ایشان بر مقدمه برخی کتاب‌ها در راستای تشویق دیگران حتی مسوولان به مطالعه اضافه کرد: بیان واژه‌های جدید، تعابیر تازه، طرح سوژه و ایجاد حرکتی که ایشان در جامعه رقم می‌زند علاوه بر استعداد ذاتی به دلیل سطح مطالعه عمیق و اشراف ایشان بر مسائل فرهنگی است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم علاوه بر رفع مشکلات معیشتی به فرهنگ هم بها داده شود، خاطرنشان کرد: در این راستا مشکلات معیشتی کارکنان ارشاد و کتابخانه‌ها در برنامه سازمان امور استخدامی و اداری مقایسه، بررسی و ترمیم حقوق‌ها در دستور کار قرار دارد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه نظام هماهنگ پرداخت باید به معنای واقعی محقق شود، تصریح کرد: کار فرهنگی نیازمند سرزندگی و نشاط است که باید با ترمیم حقوق، روحیه و انگیزه دوچندانی به کارکنان دستگاه‌های فرهنگی بخشید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات