رئیس مجمع نمایندگان تهران در نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی استان تهران:

تهران بی هویت ترین شهرهای دنیا است/ مسئولان در قیامت در مقابل کارهایی که انجام داده اند پاسخگو هستند

نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی استان تهران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان های استان تهران در سالن همایش های شهرداری منطقه 20 برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۰۲۸۱
|
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

  حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رئیس مجمع نمایندگان تهران مجلس شورای اسلامی در این جلسه با تاکید بر رعایت اخلاق اسلامی از سوی نمایندگان و مسئولان، اظهار داشت:  گاهی اوقات یک رای می تواند یک سری امکانات را از یک جا به جای دیگری بکشاند و برعکس ممکن یک سری امکانات را از یک منطقه ای جدا به منطقه ای دیگر بکشاند و این کار باید در جهت منافع مردم صورت بگیرد و در قیامت باید پای میزان عدل الهی در مقابل کارهایی که انجام داده ایم باید جواب بدهیم.

وی در خصوص سختی کار مسئولیت در پیشگاه الهی، افزود: برخی افراد سنگینی بار مسئولیت را درک نمی کنند و با پول تلاش می کنند رقیب را کنار بزنند و دنبال پست و مقام و میز هستند اما احساس نمی کنند که مسئولیت چقدر مهم و حساس است. در حالی که با شیوه ها و روش های مختلف تهمت، شایعه، دروغ، غیبت و سایر روش ها و هزینه کردن پول های کلان تلاش می کنند رقیب را از صحنه خارج کنند.

وی با بیان روایاتی از پیامبر اظهار داشت: آن حضرت تاکید داشتند کسی که دنبال میز و منصب و پست است به او مسئولیت ندهید. وی ادامه داد: این پست و مسئولیت ها امانت است و مدیر اسلامی باید بداند این میز برای خدمت به مردم است و او باید خود را خدمتگزار مردم بداند. انبیاء هم برای خدمت به مردم مبعوث شدند . بهترین مردم هم کسی است که برای مردم نافع تر و سودمندتر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  تقوی خاطرنشان کرد: یکی از معیارهای مدیر اسلامی کم خرج بودن است و در مقابل باید سودش برای مردم و جامعه بیشتر باشد. این در حالی است که متااسفانه برخی مدیران باید حتما خدم و حشم، راننده اختصاصی، مدیر دفتر، خانه سازمانی   داشته باشند.

وی با قدردانی از دکتر رئیسی رئیس جمهور مردمی کشورمان در کاهش هزینه های دولت و حذف استقراض از بانک مرکزی  گفت: ما می توانیم  زوائد را حذف کنیم و کشور را بهتر اداره کنیم. مدیر خوب باید خدمت را عبادت بداند و متعهد به دین و دیانت و ارزش ها باشد. وی با بیان روایتی دیگر از پیامبر اکرم(ص) گفت: یک مدیر در جمع 10 نفر باید عقل او از چهل نفر بیشتر باشد و مدیر یک جمع 40 نفره باید عقل 400 نفر را داشته باشد .

وی در بخش دیگری اط سخنان خود در خصوص مشخصات شهر اسلامی اظهار داشت: در شهر اسلامی اخلاق، برادری، دلسوزی و صمیمیت حاکم باشد. یک شهر اسلامی به روابط انسانی بستگی دارد و باید نمادهای اسلامی در آن وجود داشته باشد اما متاسفانه شهر تهران بی هویت ترین شهرهای دنیا است در حالی که این شهر باید جلوه اسلامی و معماری اسلامی داشته باشد و از در و دیوار شهر اسلامی باید شعائر اسلامی نمایان شود.

مرکزیت شهر اسلامی مسجد است. محوریت انسانی شهر اسلامی امام مسلمین است و مناسبات شهر اسلامی اخوت اسلامی و نماد فرهنگی شهر معماری اسلامی است.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار