خبرهای داغ:
امام جمعه تبریز:

مردم خواستار حضور عزتمندانه دستگاه دیپلماسی پای مذاکرات هستند

تبریز- امام جمعه تبریز گفت: مردم ایران برای عزت ایران و حراست و حفاظت از خاک ایران منتظر حضور دستگاه دیپلماسی با عزت و قدرتمندانه پشت میز مذاکرات هستند.
کد خبر: ۹۴۰۰۳۷۰
|
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذرباان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه این هفته تبریز، افزود: آمریکا نمی‌خواهد تبعات سیاست‌های خارجه و رفتارهای متحدانش را به عهده بگیرد. دولت آمریکا در مذاکرات همواره به نقش رژیم صهیونیستی در حمله به تأسیسات هسته‌ای تاکید می‌کند.

وی ادامه داد: ایران باتوجه به شرایط، پشت میز مذاکره برگشت که دو سند از طرف وزارت خارجه برای قرار گرفتن پایه توافق‌های آینده در اختیار کشورهای مقابل قرار گرفت ولی آنها از این طرح استقبال نکرده و گفتند ایران در حال زیاده خواهی است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به حیله گری آمریکا در عراق نیز بیان کرد: مطالبه عمومی مردم عراق پس از جنایت آمریکا در ترور شبانه سردار حاج قاسم، تبدیل به مصوبه قانونی مجلس عراق شد تا نیروهای جنایت کار آمریکا قبل از ۱۱ دی ۱۴۰۰ از عراق بروند ولی آمریکایی‌ها اما و اگرهایی گذاشته‌اند و می‌گویند تمام نیروها را خارج نخواهند کرد.

خطیب جمعه تبریز اظهارداشت: نیروهای مقاومت عراقی اعلام کرده‌اند در غیر خروج نیروهای آمریکا متکی به زور و دخالت نظامی برای اخراج می‌شوند. توطئه دیگر آنها تغییر مأموریت نیروهای آمریکایی از حیطه نظامی به حوزه آموزش است که باید جلوی آنها گرفته شود.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگر خطبه ها به سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه هم اشاره کرد و گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه دستاوردهای زیادی در پی داشت، از جمله فواید آن تحول در جنبش نرم افزاری و تولید علوم بومی و تحقق الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی و دست یابی به علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها و به روز شدن حوزه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه ارتباط مستمر باید میان حوزه و دانشگاه برقرار شود، گفت: حضور عالمانه روحانیون در دانشگاه‌ها و حضور اساتید دانشگاه‌ها در حوزه باید حاکم شود. وحدت باید با محوریت اهداف و دغدغه‌های مشترک و حول مأموریت‌های مشترک باشد.

حجت الاسلام آل هاشم به بودجه سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل امروز کشور بحث بودجه است. اولین لایحه بودجه کل کشور در دولت سیزدهم است تقدیم مجلس شد.

وی با اشاره به اینکه شکل ارائه بودجه، تغییراتی را نشان می‌دهد گفت: نمایندگان مجلس با کار کارشناسی و توجه به وضع فعلی کشور، این بودجه را چکش کاری کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار