کارشناس دینی:

رستگاری در گرو نماز اول وقت و توسل به اهلبیت است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی هاشمی در جلسه اخلاق کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: نماز اول وقت و توسل به اهلبیت شاه کلید رستگاری است.
کد خبر: ۹۴۰۰۵۰۲
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه اخلاق کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام همزمان با ایام فاطمیه در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در این جلسه اخلاق با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه، گفت: یکی از مهم ترین آسیب هایی که فرارروی زندگی انسانهاست، غفلت است.

حجت الاسلام والمسلمین  سیدمصطفی هاشمی افزود: یکی از مصادیق علت غفلت ها، ندانست ارزش کاری است که انسان انجام می دهد. بعنوان مثال ارزش نماز شب، زیارت عاشورا و توسل به اهلبیت علیهم السلام، کمک به دیگران و ... را اگر می دانستیم ، همواره مداومت بر این امور خیر داشتیم.

وی، تصریح کرد: دو شاه کلید برای رستگاری انسان ها وجود دارد که سعادت انسان در دنیا و آخرت را تضمین می کند. نماز اول وقت و توسل به اهلبیت علیهم السلام، دو شاه کلید رستگاری است.

حجت الاسلام والمسلمین  هاشمی، گفت: در بحث توسل به اهلبیت علیهم السلام، توسل به حضرت اباعبدالله الحسین و مداومت بر قرائت روزانه زیارت پرفیض عاشورا بسیار مورد تأکید بزرگان دین ماست و باید بدانیم که خودِ اهلبیت علیهم السلام هم در مشکلات و گرفتاری ها به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها متوسل می شدند.

وی، با بیان خاطراتی از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و توسل رزمندگانِ جبهه مقاومت به حضرت زهرا سلام الله علیها در لحظات حساس نبرد، به مصیبت های وارده بر اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام اشاره کرد و گفت: بی جهت نیست، که حضرت ولی عصر اروحناه فداه هم هر صبح و شام در مصیبت های حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و خاندان ولایت و امامت در واقعه عاشورا گریه می کنند.

وی، در پایان گفت: مکررا از مقام معظم رهبری نقل شده که فرمودند« من تمام حاجت هایم را جمع می کنم و در فاطمیه از مادرم حضرت زهرا(سلام الله علیها ) می گیرم».

ذکر توسل به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در ایام فاطمیه پایان بخش این جلسه اخلاقی بود.

ارسال نظرات