خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

آمادگی سپاه استان جهت توسعه فضاهای آموزشی و محرومیت زدایی

سرهنگ برین گفت: آمادگی داریم در شهرستان های آبیک، تاکستان و البرز نیز با توجه به آورده سپاه و نیروی انسانی فضاهای آموزشی را توسعه دهیم و با ایجاد زمینه های کارآفرینی به آموزش و پرورش یاری رسانیم.
کد خبر: ۹۴۰۰۶۰۴
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خیرین مدرسه ساز با حضور سرهنگ حمزه برین معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، عسگرعلی جوانبخت مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین و جمعی از خیرین مدرسه ساز در سالن جلسات سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

سرهنگ برین در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه بیان کرد: تصور جامعه این بود که نقش مجموعه سپاه پاسداران از جنس فعالیت های سخت باشد. رسالت سپاه پاسداری از انقلاب اسلامی و آرمان های انقلاب است.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: تدبیر امام راحل از ایجاد سپاه پاسداران، پایداری از حریم انقلاب اسلامی بود و جنس این کار متناسب با تغییراتی است که نظام و انقلاب را تهدید می کند که در همین راستا برای پاسداران سبز پوش نقش های مختلفی را در عرصه های خدمت رسانی تعریف می کند.

سرهنگ برین عنوان کرد: این نقش آفرینی یک روز در داخل کشور و یک روز در خارج از مرزهای کشور در مقابله با دشمنان انقلاب بوده و امروز جنس مقابله و نقش آفرینی پاسداران و سپاه متناسب با توطیه و تهدیدهای دشمن تغییر کرده است.

وی افزود: اگر امروز به خون شهدا و نقش آفرینی رزمندگان و ایثارگران و جانبازان که در دهه اول انقلاب و در طول دوران دفاع مقدس، خوش درخشیدند و عزت آفرین بودند افتخار می کنیم، به برکت حمایت و پشتیبانی هوایی بود که از پشت جبهه ها به میدان های رزم گسیل می شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: امروز دشمن به یقین و باور رسیده که با ایران اسلامی نمی شود با ابزار نظامی جنگید و دیگر تهدید و تحریم و فشارهای اقتصادی آنها را به اهداف خود نمی رساند چرا که ملت عزیز در مقابله با این تهدیدها مقاوم تر شده اند و با خلاقیت جوانان انقلابی این مرز و بوم، بسیاری از تهدیدات دشمن محکوم به شکست شد.

سرهنگ برین در ادامه با اشاره به تجربیات تاریخی موجود در صحنه شکست ها و پیروزی ها اضافه کرد: هر جا که لازم بود شدت عمل بیشتری داشته باشیم اما کمتر وارد عرصه شدیم، منجر به شکست شد. قصه آندلس و شکست مسلمین گویای این تجربیات تلخ است. امروز نیز دشمنان، انقلاب را با این جنس توطئه ها تهدید می کنند تا توجه ما به باورها و اعتقادات و از خودگذشتگی های اقشار مختلف در طول عمر انقلاب کمرنگ شود و در این مسیر بی شک نسل نوجوان و جوان مورد هجمه توطئه های دشمن است.

وی افزود: در این حوزه نگرانی های ما جدی تر است. اتفاقاتی که امروز با توجه به تجهیزاتی که دشمن وارد عرصه جنگ نرم کرده به نوعی مقابله را سخت می کند و اگر در این مسیر باید نسبت به حفظ ارزش های انقلابی جدی تر عمل نماییم.

این مسوول نظامی یادآور شد: یکی از عرصه های که بسیج و سپاه با جدیت به آن ورود کرد، عرصه تعلیم و تربیت است. خانواده آموزش و پرورش یکی از بزرگترین مجموعه های کشور است جامعه هدف گسترده ای را تحت پوشش دارد. امروز فرهنگیان مفتخر هستند که در مسیر اعتلای انقلاب، پرورش دهنده نسل جدید با آرمان های انقلابی هستند.

سرهنگ برین در ادامه بیان کرد: امروز سپاه پاسداران آمادگی کامل دارد تا هر نقطه ای که مورد تعرض و تهدید دشمن قرار گیرد را با قاطعیت پاسخ دهد. در حوزه جنگ نرم نیز فعالیت های گسترده ای در حال انجام است.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به اقدامات محرومیت زدایی در استان از سوی گروه های جهادی سپاه و بسیج عنوان کرد: ماموریت سپاه استان محرومیت زدایی در سه دهستان در حوزه های آب شرب، آب کشاورزی، فرهنگی و سلامت بود که شامل ۷۱ روستا بود که به تفکیک ۳۵ روستا در الموت شرقی در دهستان زوارک، ۱۸ روستا در الموت غربی در دهستان دستجرد و ۱۸ روستا در دهستان چوقور طارم سفلی بود.

وی ادامه داد: محرومیت زدایی نیاز امروز جامعه است که با حضور خود مردم انجام شود و هر زمان که به شکل هنرمندانه امام وارد عرصه شدند و مردم را وارد عرصه خدمت رسانی کردند موفق بودیم. امروز اگر قرار است کاری انجام شود باید نقش مردم دیده شود. در بحث مدارس نیز امسال برای چهارمین سال متوالی در کنار آموزش و پرورش قرار داریم و با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی چهار مدرسه را راه اندازی کردیم که برای آموزش ۵۰۰ دانش آموز مورد استفاده قرار گرفته است.

سرهنگ برین گفت: آمادگی داریم در شهرستان های آبیک، تاکستان و البرز نیز با توجه به آورده سپاه و نیروی انسانی فضاهای آموزشی را توسعه دهیم و الگوی مدارس ایرانی اسلامی را اجرا کرده و با ایجاد زمینه های کارآفرینی به آموزش و پرورش یاری رسانیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها