جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

کسانی که نماز را سبک بشمارند به 15 بلا مبتلا می شوند/ نماز گواهینامه عبور از پل صراط است

حجت الاسلام طیبی فر جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اجلاس سراسری نماز و آئین تجلیل از فعالان نماز گفت: از مکتب حضرت زهرا(س) برای خوب زیستن و الهی زیستن استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۴۰۰۶۴۹
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و اگر این مراسم برگزار می شود، اگر استقلال داریم، اگز عزت و سربلندی داریم و همه دنیا روی ما حساب باز می کنند و اگر عظمت کشورمان در دنیا زبانزد است؛ همه اینها بعد از هدایت های امام راحل و رهبری فرزانه، مرهون شهدای گرانقدر است.

حجت الاسلام طیبی فر با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز اظهار داشت: نماز به منزله گواهینامه و مجوز عبور از پل صراط در قیامت است. وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) از پدر بزرگوارشان پرسیدند در آخرت وضع کسانی که نماز را سبک می شمارند چگونه است. پیامبر (ص) فرمودند: این افراد به 15 بلا دچار می شوند. شش بلا در دنیا، 3 بلا هنگام مرگ، 3 بلا در قبر و 3 بلا در قیامت مبتلا می شوند. بلایی که در دنیا گرفتار می شوند این است که عمرشان بی برکت می شود، سیمای صالحین از چهره شان محو می شود، به اعمالشان پاداش نمی دهند، دعایشان به آسمان نمی رود و بهره ای از صالحین نمی برند.هنگام مرگ هم ذلیلانه و گرسنه و تشنه از دنیا می روند حتی اگر نهرهای آب را او بدهند. خداوند ملکی را مامور می کند تا او را در قبر زجر بدهد، قبرش تنگ می شود و گرفتار ظلمت و تاریکی قبر می شود. چون در دنیا حاضر نشد صورت خود را در مقابل خدا به زمین بگذارد در قیامت نیز ملکی را مامور می کنند تا او را به صورت روی زمین بکشاند. امام صادق (ع) هم فرمود: به شفاعت ما نمی رسد کسی که نماز را سبک بشمارد.

در پایان این مراسم از فعالان عرصه نماز تجلیل به عمل آمد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار